Σάββατο, 16 Νοεμβρίου 2013

Mπαίνει στις ράγες η συνεργασία για τα εμπορεύματα της ΗΡ από τον Πειραιά

Μέσα στο επόμενο δίμηνο, με αρχές του 2014, εκτιμούν κύκλοι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ότι θα μπει στις... ράγες η υλοποίηση της συμφωνίας της κινεζικής COSCO με την πολυεθνική HP για τη μεταφορά των εμπορευμάτων της μέσω του λιμανιού του Πειραιά.
Τα προϊόντα της HP θα μεταφέρει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το λιμάνι του Πειραιά στην Τσεχία. Τα πρώτα δρομολόγια θα είναι πιλοτικά προκειμένου να δοκιμαστεί στην πράξη η συνεργασία που έχει εξαγγελθεί εδώ και πολλούς μήνες μεταξύ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της PTC (θυγατρικής της COSCO) και της HP.
Οι ίδιοι κύκλοι επισημαίνουν ότι παρά τις καθυστερήσεις η συμφωνία αυτή θα προχωρήσει, καθώς θα προκύψουν σημαντικά πλεονεκτήματα που δεν μπορεί να αγνοηθούν από την αμερικανική πολυεθνική. Η βεβαιότητα αυτή στηρίζεται στο γεγονός ότι η ΗΡ μεταφέροντας τα προϊόντα της σιδηροδρομικά μέσω της χώρα μας, θα κερδίζει μία ολόκληρη εβδομάδα σε σχέση με τις εναλλακτικές οδούς, ενώ το κόστος θα είναι το ίδιο.
Τα εμπορεύματα της HP φεύγοντας από το λιμάνι του Σενζέν στην Κίνα θα φτάνουν στον Πειραιά σε 22 ημέρες και στην συνέχεια σε πέντε ημέρες, με το τρένο, θα φτάνουν στην Τσεχία, όπου βρίσκεται το εργοστάσιο συναρμολόγησης της εταιρείας.
Στο μεταξύ, 2 Δεκεμβρίου θα αρχίσει δρομολόγια και το εμπορικό τρένο στην γραμμή Αθήνας - Θεσσαλονίκης, για το οποίο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει συνάψει σχετική συμφωνία με τον ΣΕΒ. Η συγκεκριμένη συμφωνία αναμένεται να φέρει επιπλέον έσοδα 5 εκατ. ευρώ τον χρόνο για την εταιρεία.
Το εμπορικό τρένο θα εκτελεί καθημερινά δρομολόγια, με στόχο σε πρώτη φάση να αποσπάσει το 10% των εμπορευμάτων φορτίων που διακινούνται κάθε μέρα μεταξύ των δύο πόλεων (δηλαδή, να «κερδίσει» το έργο 60 φορτηγών από τα 600 που κάνουν δρομολόγια μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης).
Τα κέρδη για το εμπορικό τρένο θα αυξηθούν σημαντικά όταν ολοκληρωθούν τα έργα ηλεκτροκίνησης. Στην περίπτωση αυτή, το λειτουργικό κόστος θα μειωθεί κατά 1.500 ευρώ ανά δρομολόγιο, ποσό που ισοδυναμεί περίπου στο 25% έως 30% του συνολικού κόστους μιας αμαξοστοιχίας.
Πάντως, τα στοιχεία εννεαμήνου 2013 επιβεβαιώνουν τη θετική πορεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία είχε κύκλο εργασιών 110 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 850.000 ευρώ.

ΤΑ ΝΕΑ - ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ελάτε στο νέο μας site www.pireaspiraeus.com