Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου 2013

Λιμάνι Πειραιά: Απέτυχε ως home-port για το 2014, προσπάθεια για το 2015

Όπως δείχνουν τα στοιχεία 10μήνου, ο Πειραιάς δεν θα καταφέρει να ανατρέψει μέχρι το τέλος του έτους τα αρνητικά νούμερα στο κομμάτι του home porting, δηλαδή των δρομολογίων κρουαζιέρας που ξεκινούν από ελληνικούς προορισμούς και  καταλήγουν σε αυτούς, τομέας που φέρνει πολλαπλάσια έσοδα σε σύγκριση με τον τομέα του transit, των διερχόμενων δηλαδή επιβατών κρουαζιερόπλοιων.

Σύμφωνα με τα τελευταία αποτελέσματα, μπορεί την περίοδο Ιανουαρίου- Οκτωβρίου η γενική αύξηση σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2012 να ανήλθε σε 13,71%, η πτώση όμως στα κρουαζιερόπλοια που επιλέγουν ως βάση αφετηρίας τον Πειραιά αγγίζει το 3,62%. Η αύξηση στους διερχόμενους επιβάτες από την άλλη ήταν σημαντική, φτάνοντας το 17,07%.

Τα πράγματα όμως δείχνουν να «σκουραίνουν» περισσότερο το 2014, καθώς σύμφωνα με κορυφαία στελέχη μεγάλων ελληνικών εταιρειών του χώρου, η μείωση στις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων θα είναι κάτι παραπάνω από αισθητή, φτάνοντας ακόμη και το 25% σε σχέση με φέτος.

Όπως επισημαίνουν παράγοντες της αγοράς κρουαζιέρας, ναι μεν αυτή τη σεζόν πολλές εταιρείες συμπεριέλαβαν την Ελλάδα στα προγράμματά τους, γεγονός που είχε σαν αποτέλεσμα την αύξηση της επιβατικής κίνησης στον προβλήτα κρουαζιέρας του Πειραιά, εντούτοις ο αριθμός των τουριστών που φτάνουν στην Ελλάδα, διανυκτερεύουν εδώ και προχωρούν σε αγορές, διαρκώς συρρικνώνεται.

Η έλλειψη έργων υποδομής για τη διευκόλυνση των κρουαζιερόπλοιων θεωρείται ο πιο σημαντικός παράγοντας για τη μείωση του home porting, σε μια περίοδο που άλλες χώρες της Μεσογείου, και κυρίως η Ιταλία και η Ισπανία, διευρύνουν διαρκώς τα μερίδια τους στα έσοδα κρουαζιέρας.

Το πόσο μεγάλη ώθηση στα έσοδα του κλάδου θα μπορούσε να δοθεί αν ενισχυόταν ο ρόλος των ελληνικών λιμανιών ως βάσεις κρουαζιέρας έχει επιβεβαιώσει εξάλλου και η μελέτης της Εθνικής Τράπεζας, σύμφωνα με την οποία αν τα 2/3 των επιβατών που επισκέπτονται την Ελλάδα ξεκινούσαν από ελληνικά λιμάνια, ακόμα και με σταθερή διεθνή ζήτηση, τα συνολικά ετήσια έσοδα θα μπορούσαν να ξεπεράσουν τα 1,2 δισ. ευρώ το 2016 από 0,6 δις το 2011.

Στην περίπτωση μάλιστα που υπάρξει παράλληλα αύξηση της διεθνούς ζήτησης (30 εκατ. το 2016),  τα συνολικά ετήσια έσοδα θα μπορούσαν να εκτιναχθούν σε επίπεδο κοντά στα 2 δισ. το 2016. Συνεπώς, το πρόσθετο άμεσο ετήσιο όφελος για την ελληνική οικονομία από τον κλάδο κρουαζιέρας μπορεί να φθάσει από 300 εκατ. έως 1,3 δισ. στα επόμενα χρόνια.

Το σκηνικό βέβαια πιθανόν να βελτιωθεί μετά την ολοκλήρωση του έργου  επέκτασης της νότιας πλευράς του επιβατικού λιμένα Πειραιώς, το οποίο έλαβε έγκριση και αδειοδότηση.

Στο έργο περιλαμβάνεται η κατασκευή εξωτερικών και εσωτερικών λιμενικών έργων (συνολικού μήκους 1.500 και 3.000 μέτρων αντιστοίχως), χερσαίων χώρων (175.000 τ.μ.), ο νέος επιβατικός σταθμός για την κρουαζιέρα, χώροι στάθμευσης, καθώς και αρκετές άλλες υποδομές.

Επιπρόσθετα, προβλέπεται η κατασκευή περιφερειακής οδού (μήκους 800 μέτρων και πλάτους 15 μέτρων), καθώς και η επέκταση της γραμμής του μέσου σταθερής τροχιάς ως τον χώρο του νέου λιμένα.

Η χρηματοδότησή του έργου, προϋπολογισμού 135 εκατ. ευρώ, προέρχεται κατά 95% από Ευρωπαϊκούς Πόρους και εντάσσεται στο πλαίσιο του Επενδυτικού αναπτυξιακού Προγράμματος ΟΛΠ ΑΕ.

Για το νέο επιβατικό σταθμό κρουαζιέρας, ειδικότερα, προβλέπεται η κατασκευή διώροφου κτιρίου με συνολικό εμβαδόν 24.000 τ.μ., στο οποίο θα φιλοξενούνται αρκετές μικρομεσαίες επιχειρήσεις, καταστήματα duty free, τελωνειακοί έλεγχοι, γραφεία και άλλες υπηρεσίες).

Εκτιμάται ότι κατά τη φάση της λειτουργίας του θα εργάζονται εκεί 100 άτομα, ενώ, παράλληλα, θα εξυπηρετείται ένας μεγάλος αριθμός επισκεπτών.

Πηγή:www.capital.gr

1 σχόλιο:

  1. ΜΗΝ ΠΑΡΑΠΛΗΡΩΦΟΡΕΙΤΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!ΑΝ ΚΑΝΑΤΕ ΣΟΒΑΡΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ!ΘΑ ΞΕΡΑΤΕ ΣΙΓΟΥΡΑ ΟΤΙ ΔΕΝ ΦΤΑΙΝΕ ΟΙ ΥΠΟΔΟΜΕΣ!ΑΛΛΑ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ!ΚΑΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ!ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΜΕ ΒΑΡΕΙΣ ΟΡΟΥΣ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΝΑ ΕΡΘΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΓΙΑ HOME PORT ΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ελάτε στο νέο μας site www.pireaspiraeus.com