Πέμπτη, 31 Οκτωβρίου 2013

Μητροπολιτικό λιμάνι της Μεσογείου ο Πειραιάς

• Ο Μ.Βαρβιτσιώτης υποστηρίζει ότι η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ φέρνει πιο κοντά αυτό το στόχο

«Μέσα από την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού προσπαθούμε να καταστήσουμε τον Πειραιά μητροπολιτικό λιμάνι της Μεσογείου για τα επόμενα 25 χρόνια» τόνισε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου μιλώντας την Τετάρτη στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιώς. Υπογράμμισε δε ότι «προσπαθούμε να δώσουμε περισσότερες ευκαιρίες απασχόλησης για τους ναυτικούς στα 3000 καράβια της ελληνόκτητης ναυτιλίας».

Ακολουθεί ολόκληρη η ομιλία του ΥΝΑ:

«Η Ναυτιλία είναι ένας κλάδος στον οποίο η πατρίδα μας έχει αιώνια παράδοση. Η Ελλάδα έχει ευνοηθεί διαχρονικά στον τομέα της ναυτιλίας για δύο βασικούς λόγους. Κατ’ αρχάς έχει τη φυσική «ευλογία» να είναι τοποθετημένη σε μια περιοχή μείζονος γεωστρατηγικής σημασίας. «Ακουμπά», δηλαδή, πάνω σε ένα σημείο που διασταυρώνονται δύο ήπειροι, πολλές εθνότητες και ακόμα περισσότεροι πολιτισμοί. Παράλληλα, περιστοιχίζεται από ένα σύμπλεγμα νησιών, γεγονός που απετέλεσε αφετηρία για την ανάπτυξή της.
Σήμερα, σε μια διαρκώς μεταβαλλόμενη γεωπολιτικά περιοχή, η Ελλάδα σήμερα αποτελεί το μοναδικό πεδίο σταθερότητας για επενδυτικές δράσεις. Τους τελευταίους 16 μήνες, άλλωστε, το διεθνές κλίμα για την χώρα μας έχει αντιστραφεί πλήρως.
Κατ’ αρχάς έχει απομακρυνθεί το σενάριο του Grexit που στοίχειωνε για χρόνια το μέλλον της πατρίδας μας. Σήμερα, όλοι μιλούν για Gree Κovery, ακόμα και οι πιο σκληροί επικριτές της στο παρελθόν. Πλέον, δεν αμφισβητείται από κανένα η παραμονή της Ελλάδας στο ευρώ. Παράλληλα, η πατρίδα μας εκπέμπει ένα σαφές και ξεκάθαρο μήνυμα σταθερότητας και ασφάλειας δικαίου, ιδίως, συγκριτικά με τις χώρες της Βόρειας Αφρικής και της Μέσης Ανατολής. Και τέλος, το πρωτογενές πλεόνασμα που σημειώνει στο τέλος του χρόνου, αποτελεί την πλέον τρανή απόδειξη ότι κάτι έχει αρχίσει, επιτέλους, να αλλάζει σε αυτήν τη χώρα.
Μακροοικονομικά, η επίτευξη του πρωτογενούς πλεονάσματος φέτος μας δίνει τη δυνατότητα για δύο πράγματα: Πρώτα από όλα, να μετουσιώσουμε σε ανάπτυξη και προσέλκυση επενδύσεων αυτή την οικονομική επιτυχία και, δεύτερον, να απορρίψουμε τις όποιες λογικές πρόσκαιρου εντυπωσιασμού, που το μόνο που θέλουν να κάνουν είναι να «κανιβαλίσουν» τις θυσίες, που ο ελληνικός λαός έχει πετύχει.
Ο Έλληνας από τα βάθη των αιώνων είναι άρρηκτα συνυφασμένος με το θαλάσσιο στοιχείο. Κάθε φορά που η χώρα βρισκόταν σε περίοδο οικονομικής πίεσης, η ελληνική ναυτιλία αποτελούσε το σημείο αναφοράς και τη δύναμη διεξόδου από αυτήν. Σήμερα, η Ελληνική Ναυτιλία συνεχίζει να ανταποκρίνεται με συνέπεια σε αυτές τις διαχρονικές επιταγές.
Πρόσφατη, άλλωστε, έρευνα της Boston Consulting Group δείχνει ότι η ελληνική ναυτιλία είναι η πιο ανταγωνιστική από οποιαδήποτε άλλη στον κόσμο στη διαχείριση των πλοίων. Τα πλοία που διαχειρίζονται Έλληνες εφοπλιστές έχουν ένα management cost περίπου 24% χαμηλότερο από τον διεθνή ανταγωνισμό. Αυτό και μόνο το νούμερο αντανακλά το τεράστιο κεφάλαιο εμπειρίας και επιχειρηματικής ικανότητας που έχει σωρευθεί στη χώρα μας.
Συνολικά, ο ναυτιλιακός κλάδος συνεισφέρει περίπου €13,4 δισεκατομμύρια, ποσό που αντιστοιχεί στο 6% του Ελληνικού ΑΕΠ, βάσει στατιστικών του 2010. Ειδικότερα, η άμεση συνεισφορά του βασικού ναυτιλιακού κλάδου υπολογίζεται στα περίπου €7,6 δισεκατομμύρια, ποσό που αντιστοιχεί σε 3,5% του Ελληνικού ΑΕΠ. Από αυτά, η ποντοπόρος ναυτιλία έχει την μεγαλύτερη συνεισφορά, προσφέροντας €6,5 δισεκατομμύρια.
Σε επίπεδο απασχόλησης ανθρωπίνου δυναμικού ο ελληνικός ναυτιλιακός κλάδος υπολογίζεται ότι απασχολεί περισσότερα από 165.000 άτομα, ενώ οι άμεσα επωφελούμενοι ξεπερνούν τις 500.000.
Φίλες και φίλοι,
Η ελληνική ναυτιλία έχει βρεθεί πολλές φορές στο στόχαστρο μίας κριτικής, λαϊκίστικης κριτικής: Ότι ναυτιλία και εφοπλισμός δεν προσφέρουν όσο θα έπρεπε, και ότι πρέπει να «ποινικοποιηθεί» η κερδοφόρα ναυτιλιακή δραστηριότητα, η οποία, μάλιστα, εκτυλίσσεται στο εξωτερικό. Εμείς αυτή τη λαϊκίστικη κριτική δεν την αποδεχόμαστε! Αντιθέτως, προσπαθούμε να δώσουμε περισσότερες ευκαιρίες απασχόλησης στα ίδια τα πλοία.
Μετά από διαπραγματεύσεις με την Ε.Ε.Ε και την ΠΝΟ, φθάσαμε σε μία ιστορική συμφωνία. Με αυτόν τον τρόπο δίνουμε τη δυνατότητα στους ναυτικούς μας να εξελίσσονται, πλέον, αντί για τα 890 καράβια της ελληνικής ναυτιλίας, στα 3.000 καράβια της ελληνόκτητης ναυτιλίας, προσφέροντας τους πολύ περισσότερες δυνατότητες απασχόλησης.
Επιπρόσθετα, βρισκόμαστε σε μία διαρκή και γόνιμη συνεργασία με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Χάρη στη γενναία συνεισφορά της, αναβαθμίζουμε σήμερα τις υποδομές των ακαδημιών μας. Ήδη δύο Ακαδημίες του εμπορικού ναυτικού εκσυγχρονίζονται με αποκλειστικά έξοδα της εφοπλιστικής οικογένειας. Και άλλες 5 στο άμεσο προσεχές διάστημα.
Σε κάθε ευκαιρία και με κάθε τρόπο ζητάμε την προσέλκυση περισσότερων πλοίων στην ελληνική σημαία. Και θέλω να τονίσω ότι το ελληνικό κράτος δεν υψώνει απλά μια σημαία σε ένα καράβι, όπως τα περισσότερα. Επιβλέπει το καράβι αυτό με εξειδικευμένους επιθεωρητές, παρέχοντάς του, επίσης, ένα ολοκληρωμένο πακέτο υπηρεσιών. Επιπρόσθετα, η εκπαίδευση των ναυτικών μας είναι πολύ πιο σύνθετη και εμπεριστατωμένη, από όλες τα άλλα κράτη που δραστηριοποιούνται στα ναυτικά δρώμενα.
Στα πλαίσια της ΕΕ συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε τα συμφέροντα της ελληνικής ναυτιλίας απέναντι στην «αδηφάγα» διάθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να ρυθμίσει τα πάντα, δημιουργώντας διαφορετικά περιβάλλοντα ανταγωνισμού. Η Ευρώπη δεν έχει καταλάβει ότι σε σχέση με τη ναυτιλία ο ανταγωνισμός δεν είναι διευρωπαϊκός αλλά διεθνής. Εμείς, θεωρούμε και συνεχίζουμε να στηρίζουμε τον IMO ως παγκόσμιο νομοθέτη έναντι άλλων περιφερειακών συμμαχιών, που δεν δείχνουν να αντιλαμβάνονται τις αλλαγές στο χώρο της ναυτιλίας.
Ναυτιλία για εμάς είναι και τα νησιά μας.Το νησί είναι στα αγγλικά «island» και προέρχεται από το λατινικό «Izola» . Το οποίο είναι ταυτισμένο με το isolation, απομόνωση δηλαδή. Εμείς αυτήν την απομόνωση θέλουμε να σταματήσουμε. Κάθε νησί πρέπει να έχει επάρκεια. Εν όψει της ελληνικής προεδρίας θέλουμε να διαμορφώσουμε συναφείς πολιτικές στο πλαίσιο της Ε.Ε. , ώστε να βγάλουμε τα ελληνικά νησιά μας από την «απομόνωση» και να τα καταστήσουμε αυτάρκη.
Θεωρούμε, επίσης, ότι τα ελληνικά λιμάνια πρέπει να γίνουν πραγματικοί «πόλοι ανάπτυξης» για τις περιοχές τους διαχέοντας πλούτο και νέες θέσεις εργασίας στις τοπικές κοινωνίες. Έχουμε ένα επιτυχημένο παράδειγμα αυτό της παρουσίας της Coscoστο λιμάνι του Πειραιά. Ο Πειραιάς σήμερα έχει αλλάξει εικόνα. Μπορεί να φιλοξενήσει πλοία τα οποία δεν έχουν σχεδιαστεί ακόμη. Πλοία που μπορούν να έχουν 24.000 containers πάνω τους, ενώ αυτή τη στιγμή κανένα ιταλικό λιμάνι δεν μπορεί να εκπληρώσει ίδιες προδιαγραφές. Εμείς προσπαθούμε μέσα από την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού να καταστήσουμε τον Πειραιά μητροπολιτικό λιμάνι της Μεσογείου για τα επόμενα 25 χρόνια.
Επιπλέον, το γιώτινγκ στην Ελλάδα, θα έπρεπε να είναι ο παράδεισος σε παγκόσμιο επίπεδο, λόγω της πολυνησίας και της ασφάλειας που έχουμε.Δυστυχώς, η Ελλάδα κατάφερε να «ποινικοποιήσει» τον τομέα του γιώτινγκ, μέσα από μία επιδρομή λαϊκισμού, ότι σκαφάτος σημαίνει φοροφυγάς. Η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική. Για κάθε θέση εργασίας στη θάλασσα δημιουργούνται τέσσερεις θέσεις στη στεριά. Και είναι πολλαπλάσιο το έσοδο που αφήνει ένας τουρίστας στο γιώτινγκ από ότι αφήνει ένας τουρίστας στη στεριά. Εμείς από την πλευρά μας, έχουμε ολοκληρώσει το νομοσχέδιο για τα σκάφη αναψυχής, ενώ ,παράλληλα, επιτύχαμε και συμφωνία με το Υπουργείο Οιικονομικών για τον τρόπο φορολόγησής τους. Ένα νομοσχέδιο ευέλικτο, ανταγωνιστικό και όχι γραφειοκρατικό, το οποίο πραγματικά αποτελεί γενναία τομή στον συγκεκριμένο κλάδο.
Η ανάδειξη της κρουαζιέρας, επιπρόσθετα, παραμένει κύριος στόχος. Προσπαθούμε να αναδείξουμε homeportingfacilitiesτο οποίο δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν έχει επιτευχθεί για το λιμάνι του Πειραιά, σε αντίθεση με Ρόδο και Ηράκλειο.
Φίλες και φίλοι
Η δική μας γενιά σε αυτή την πραγματικά κρίσιμη και δύσκολη οικονομική και κοινωνική συγκυρία έχει μία ιστορική ευθύνη, να αλλάξει την πορεία της χώρας.Δεν αποτελεί μόνο εξωτερική υπαγόρευση και δέσμευσή μας προς τους δανειστές. Αποτελεί ,κυρίαρχα, χρέος της γενιάς μας, της δικής μας μορφωμένης γενιάς. Η μεγαλύτερη δέσμευση και υπαγόρευση που βλέπω εγώ είναι η ευθύνη να παραδώσουμε στις επόμενες γενιές ένα καλύτερο και πιο αποτελεσματικό κράτος από αυτό που παραλάβαμε εμείς. Και αυτό πρέπει να γίνει τώρα, σε μια περίοδο που τα δημόσια οικονομικά βρίσκονται σε τροχιά σταθεροποίησης, σε μια περίοδο που η χώρα ανακτά τη διεθνή αξιοπιστία της.
Στα Μνημόνια δεν φθάσαμε τυχαία. Φθάσαμε λόγω και των δικών μας λαθών. Το ότι γίναμε έρμαιο και βορρά των διεθνών δανειστών, το ότι προκαλέσαμε ανασφάλεια σε επενδυτές, το κάναμε μόνοι μας. Τα ιδεολογικά στεγανά, τα «ταμπού», και οι λαϊκισμοί που μόνοι μας αναπτύξαμε, έπνιξαν τις δημιουργικές δυνάμεις της οικονομίας μας. Σε αυτές τις λογικές στις οποίες εγκλωβίστηκε η νέα γενιά, πρέπει να πάμε κόντρα. Η ναυτιλία, το υπουργείο, όλοι εμείς, πρέπει να τα σπάσουμε αυτά τα «ταμπού».
Χρειαζόμαστε τους Έλληνες εφοπλιστές που είναι παγκοσμίως οι πρωταθλητές.
Χρειαζόμαστε την ιδιαίτερα προικισμένη ελληνική ναυτεργασία. Εμείς, άλλωστε, είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε τη γόνιμη συνεργασία που έχουμε ξεκινήσει μαζί της. Με την προχθεσινή εισήγησή για άρση της επιστράτευσης των ναυτικών επικυρώσαμε -με τον πλέον σαφή τρόπο- το δημιουργικό διάλογο που έχουμε ξεκινήσει, με κοινό γνώμονα το συμφέρον της κοινωνίας.
Στην εθνική προσπάθεια του Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά να βγάλει τη χώρα από την κρίση εμείς θα συνεχίσουμε να συμβάλλουμε. Είναι η προσπάθεια που μπορεί να ξαναδώσει ελπίδα και όραμα στους Έλληνες. Και σε αυτήν την προσπάθεια, ο ρόλος της ελληνικής ναυτιλίας θα είναι πρωταγωνιστικός.»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ελάτε στο νέο μας site www.pireaspiraeus.com