Τρίτη, 29 Οκτωβρίου 2013

Μετά το φανταστικό 2013, έπεται ένα δύσκολο έτος για την ελληνική κρουαζιέρα


Τα ελληνικά λιμάνια, ακόμη και αυτό του Πειραιά, ανέκαθεν είχαν σαν αδύναμο κρίκο το home porting, δεν αποτελούσαν δηλαδή σημείο αφετηρίας και κατάληξης των ταξιδιών που προγραμματίζουν και εκτελούν οι μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας.  Φέτος, και μετά τις αναταραχές στην Αίγυπτο, όπου πολλά κρουαζιερόπλοια αναδιαμόρφωσαν το πρόγραμμά τους, συμπεριλαμβάνοντας περισσότερους ελληνικούς προορισμούς, αλλά και σε συνέχεια της ανόδου που σημείωσαν τα μεγέθη του τουρισμού γενικότερα, παρατηρήθηκε στο εννεάμηνο αύξηση κατά 17,28% στους transit επιβάτες. Στο κρίσιμο τομέα όμως των home επιβατών, σύμφωνα με τα στοιχεία του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά, η πτώση άγγιξε ξανά το 11,57%.

Τα πράγματα όμως δείχνουν να «σκουραίνουν» περισσότερο το 2014, καθώς όπως εκτιμούν κορυφαία στελέχη των μεγαλύτερων ελληνικών εταιρειών του χώρου, η μείωση στις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων θα είναι κάτι παραπάνω από αισθητή, φτάνοντας ακόμη και το 25% σε σχέση με φέτος. Αφορμή για να εκφράσουν ανοιχτά τους φόβους τους για το μέλλον αυτού του –κατά τα άλλα ταχέως αναπτυσσόμενου σε παγκόσμιο επίπεδο–τουριστικού κλάδου στάθηκε η ημερίδα που διοργανώθηκε στον ΟΛΠ για τις πολιτικές κρουαζιέρας το 2014 και την παρουσίαση των συμπερασμάτων της μελέτης για τη «Χειμερινή Κρουαζιέρα». Παρά το γεγονός πως ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Γιώργος Ανωμερίτης προέβλεψε πως η επόμενη χρονιά δεν θα είναι αρνητική για την κρουαζιέρα, εντούτοις όλες οι εταιρείες ισχυρίζονται πως η πτώση στις αφίξεις θα είναι δραματική.

Αιτία, όπως επισημαίνουν, τα επί χρόνια άλυτα προβλήματα σε θέματα υποδομών, με αρκετά λιμάνια της χώρας να χωρίζονται σε α’ και β’ κατηγορίας. Αν και το έργο της επέκτασης του επιβατικού λιμένα του Πειραιά προς τη νότια πλευρά, ώστε να δημιουργηθούν δύο θέσεις για πρόσδεση κρουαζιερόπλοιων μήκους 350 μ., αποτιμάται ιδιαίτερα θετικά, οι υποδομές σε άλλα νησιά, και κυρίως στη Σαντορίνη που αποτελεί από τους πλέον δημοφιλείς προορισμούς, είναι προβληματικές.

Παρομοίως, όσον αφορά την Αθήνα, δεν έχει δοθεί ακόμη λύση στο κρίσιμο θέμα της μεταφοράς των τουριστών που αποβιβάζονται στον Πειραιά μέχρι το κέντρο της πόλης, ούτε έχει αναβαθμιστεί η όλη περιοχή γύρω από το λιμάνι. Το αποτέλεσμα είναι οι τουρίστες να χρειάζονται έως και μία ώρα στην καλύτερη περίπτωση μέχρι το τουριστικό λεωφορείο να καταφέρει να προσεγγίσει την Ακρόπολη, γεγονός που τους αποτρέπει από το να δουν στη συνέχεια κάποια άλλα κομμάτια της πόλης, ενισχύοντας ταυτόχρονα τις τουριστικές επιχειρήσεις. Αν και ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης κατά τη διάρκεια της ημερίδας σημείωσε πως υπάρχει σκέψη για κατασκευή ειδικών λωρίδων (κατά το πρότυπο των ολυμπιακών λωρίδων), αποκλειστικά για την εξυπηρέτηση των λεωφορείων, οι εταιρείες απαντούν πως ούτε και αυτό το μέτρο θα λύσει το πρόβλημα, δεδομένου πως οι ολυμπιακές λωρίδες λειτούργησαν κατά το μήνα Αύγουστο, όταν έτσι και αλλιώς η πόλη ήταν άδεια.

Πέρα από το βασικό ζήτημα των υποδομών, η άνοδος ανταγωνιστικών προορισμών της Ασίας και της Αυστραλίας, ο αποκλεισμός της Αιγύπτου από τα πακέτα του χρόνου, αλλά και η ισχυρή παράδοση άλλων μεσογειακών προορισμών στην ανάπτυξης της κρουαζιέρας, όπως η Ιταλία, η Ισπανία και η Τουρκία, θα δυσχεράνουν ακόμη περισσότερο, σύμφωνα με τα στελέχη των εταιρειών, τις προσπάθειες προσέλκυσης εσόδων από την κρουαζιέρα τα επόμενα χρόνια.


Πηγή:www.capital.gr /Β.Κoυρλιμπίνη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ελάτε στο νέο μας site www.pireaspiraeus.com