Κυριακή, 8 Σεπτεμβρίου 2013

Εμμονή Βρυξελλών με τις λεπτομέρειες του ντιλ COSCO - ΟΛΠ

ΑΠΟ ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑ, πάμε καλά. Πριν καν στεγνώσει το μελάνι του πρακτικού τής κατ' αρχήν συμφωνίας μεταξύ ΟΛΠ και Cosco για τον προβλήτα ΙΙΙ, η Ε.Ε. επανήλθε, με νέα επιστολή, προς τα συναρμόδια υπουργεία, ζητώντας ενημέρωση για τα συμβαίνοντα στο λιμάνι. Η νέα επιστολή αποτελεί συνέχεια προηγουμένης, η οποία έθετε 23 σημεία προς απάντηση.
Παρά τις συνεχείς οχλήσεις της Ε.Ε., η ελληνική κυβέρνηση αναμένει την υπογραφή της τελικής συμφωνίας μεταξύ ΟΛΠ - Cosco και μετέπειτα θα απαντήσει στις αιτιάσεις της Ενωσης, εκφράζοντας αισιοδοξία ότι θα καμφθούν οι όποιες επιφυλάξεις.
Θέτει ζητήματα
Η Ε.Ε. θέτει αρκετά «νομικά και τεχνικά ζητήματα». Για παράδειγμα, τίθεται το ερώτημα εάν η επέκταση του προβλήτα ΙΙΙ στο δυτικό τμήμα (η Cosco διαχειρίζεται το ανατολικό τμήμα του προβλήτα ΙΙΙ και τον προβλήτα ΙΙ) αποτελεί επέκταση της υπάρχουσας σύμβασης παραχώρησης ή απαιτεί νέο διαγωνισμό, αλλά και εάν η τροποποίηση του ετήσιου εγγυημένου οικονομικού ανταλλάγματος αλλοιώνει βασικά χαρακτηριστικά της σύμβασης παραχώρησης του 2008, δηλαδή εάν αλλάζει την οικονομική της ισορροπία.
Πώς πέτυχε η Cosco την αναστολή του ετήσιου εγγυημένου ανταλλάγματος; Προέταξε την κατάσταση της ελληνικής οικονομίας, αφού, λόγω της κάθετης πτώσης του ΑΕΠ, το εγχώριο φορτίο, που στοιχίζει περισσότερο από το διερχόμενο (τράνζιτ), έχει πέσει αισθητά. Συγκεκριμένα, το εγχώριο φορτίο, από εκεί που έφτανε έως και το 50% της συνολικής κίνησης κοντέινερ στον Πειραιά, συρρικνώθηκε στα επίπεδα του 10%.
Οι εξελίξεις αυτές ανέτρεψαν το οικονομικό μοντέλο της Cosco, η οποία, για τα τρία πρώτα χρόνια λειτουργίας του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων, είχε απώλειες στα προϋπολογιζόμενα έσοδα 42,1%, 48,4% και 32,1% αντίστοιχα. Πώς θα ισοσκελιστούν οι απώλειες; Με αύξηση της χωρητικότητας του προβλήτα ΙΙΙ και της προσέλκυσης διερχόμενου φορτίου. Οπως και να έχει, στελέχη της ναυτιλιακής αγοράς στέκονται με θετικά σχόλια στην αύξηση της χωρητικότητας που θα επέλθει στον Πειραιά, πόσω μάλλον με τις 7 νέες υπερσύγχρονες γερανογέφυρες.
Πάντως, την ίδια στιγμή που η Ε.Ε. συνεχίζει την αλληλογραφία, κάτι αντίστοιχο φαίνεται ότι έκανε και η Cosco προς την ελληνική κυβέρνηση. Αυτή τη φορά, μετά τη διαφαινόμενη επίτευξη της τελικής συμφωνίας για τον προβλήτα ΙΙΙ, η Cosco επιβεβαίωσε, εκ νέου, το ενδιαφέρον της για την αγορά πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΠ και φυσικά απόκτησης του management.
Τίμημα 350 εκατ.
Σύμφωνα με κυβερνητικούς αξιωματούχους, στην επιστολή γίνεται λόγος για τίμημα 350 εκατ. ευρώ, πλέον των 224 εκατ. που απαιτούνται για τον προβλήτα ΙΙΙ και των 114 εκατ. για την κρουαζιέρα. Το τελευταίο διάστημα, η κυβέρνηση συζητά και με άλλους ενδιαφερομένους, με δεδομένο ότι ο σχετικός διαγωνισμός θα προκηρυχθεί έως τα τέλη του έτους.
Αντίστοιχα, για τον ΟΛΘ, αν και αρκετοί προβάλλουν ως φαβορί τη Hutchinson από το Χονγκ Κονγκ, που εκδήλωσε ενδιαφέρον για το κοντέινερ τέρμιναλ στο διαγωνισμό του 2008, η κυβέρνηση προσπαθεί να εντάξει στην εκδήλωση ενδιαφέροντος ρωσικές εταιρείες, αλλά και την ελβετική MSC.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ελάτε στο νέο μας site www.pireaspiraeus.com