Δευτέρα, 9 Σεπτεμβρίου 2013

Πονοκέφαλος... για το λιμάνι κρουαζιέρας στον Πειραιά ενόψει αποκρατικοποίησης του ΟΛΠ

Πονοκέφαλος... για το λιμάνι κρουαζιέρας στον Πειραιά ενόψει αποκρατικοποίησης του ΟΛΠ
Σειρά σεναρίων εξετάζει το υπ. Ναυτιλίας αναφορικά με το λιμάνι της κρουαζιέρας στον Πειραιά. Το διαφαινόμενο ναυάγιο της δημιουργίας νέου λιμανιού για τα κρουαζιερόπλοια στον Φαληρικό Ορμο, απόρροια της έλλειψης επενδυτικού ενδιαφέροντος για το έργο των 200 εκατ. ευρώ, έχει προκαλέσει «πονοκεφάλους» στους αρμόδιους παράγοντες. Αιτία το γεγονός ότι ο ΟΛΠ έχει ήδη δρομολογήσει την επέκταση του υφιστάμενου λιμανιού κρουαζιέρας στον Πειραιά, εξασφαλίζοντας μάλιστα και τη σχετική κοινοτική χρηματοδότηση, ύψους 114 εκατ. ευρώ, που θα χρηματοδοτήσει την επένδυση των 120 εκατ. ευρώ σε ποσοστό 95%. Το πρόβλημα προκύπτει από την επικείμενη ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, μια εξέλιξη που απειλεί να αναστείλει τα κοινοτικά κονδύλια, καθώς η Ε.Ε. δεν πρόκειται να χρηματοδοτήσει την επένδυση με το ίδιο ποσοστό, εφόσον ο βασικός ανάδοχος θα είναι ιδιώτης.
 
Στο πλαίσιο αυτό, αναζητείται εναλλακτική λύση για το ζήτημα, δεδομένου ότι οι προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης της δραστηριότητας της κρουαζιέρας είναι σημαντικές. Παρ’ όλα αυτά, ένα από τα σενάρια που εξετάζονται (χωρίς τίποτα να είναι ακόμα δεδομένο) αφορά τη διεξαγωγή του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ χωρίς όμως τη δραστηριότητα της κρουαζιέρας, κάτι που σημαίνει ότι ο σχετικός κλάδος θα αποσχιστεί από τον οργανισμό, θα εισφερθεί σε κάποια νέα θυγατρική που θα συστηθεί για τον σκοπό αυτό. Η εν λόγω εταιρεία θα παραμείνει υπό τον έλεγχο του Δημοσίου και με τον τρόπο αυτό θα καταστεί εφικτή η χρηματοδότηση του έργου του νέου λιμανιού κρουαζιέρας.
 
Δεδομένου όμως ότι το σενάριο αυτό ενδεχομένως να σημάνει νέες καθυστερήσεις στον διαγωνισμό ιδιωτικοποίησης, ενώ ταυτόχρονα θα μειώσει και την αξία του ΟΛΠ, εκτιμάται πως θα επιχειρηθεί να εξασφαλιστεί η δέσμευση των επενδυτών ότι θα προχωρήσουν την επένδυση στην κρουαζιέρα με ίδια κεφάλαια και μικρότερη κοινοτική συμμετοχή. Κάτι τέτοιο εκτιμάται ότι μπορεί να επιτευχθεί, καθώς στη συνέχεια, ο ιδιώτης θα έχει τη δυνατότητα να παραχωρήσει την εκμετάλλευση του νέου λιμανιού σε εταιρείες κρουαζιέρας, ώστε να αποσβέσει την επένδυσή του.
 
Πηγή: Καθημερινή / Ν.Ρουσάνογλου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ελάτε στο νέο μας site www.pireaspiraeus.com