Τετάρτη, 7 Αυγούστου 2013

Μείωση 3,2% των επιβατών από Πειραιά

Συγκεκριμένα, το διάστημα μεταξύ 1-29 Ιουλίου είχαν ταξιδέψει στο λιμάνι του Πειραιά 866.331 επιβάτες, έναντι 895.298 το 2012, 1,14 εκατ. το 2011 και 1,25 εκατ. το 2010.
Αντιθέτως, ελαφρά αύξηση σημείωσε η κίνηση στον Αργοσαρωνικό, αφού διακινήθηκαν 317.947 επιβάτες, από 298.831 πέρσι.
Σύμφωνα με στελέχη ακτοπλοϊκών εταιρειών, δύο είναι οι κύριοι λόγοι της υπάρχουσας κατάστασης:
α) η συνεχής μείωση της αγοραστικής δύναμης των Ελλήνων (καθώς οι Ελληνες αποτελούμε το 75% των επιβατών),
β) η εξάπλωση των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους, με απ' ευθείας πτήσεις στα περιφερειακά αεροδρόμια, έχει ως αποτέλεσμα την αποφυγή της Αθήνας (αεροδρόμιο) και του Πειραιά (λιμάνι) ως ενδιάμεσων σταθμών.
Σύμφωνα με τα απολογιστικά στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), το 2012, σε σχέση με το 2009, οι επιβάτες μειώθηκαν 22,42%, τα αυτοκίνητα 28,12% και τα φορτηγά 15,11%. Στις γραμμές της Αδριατικής, δηλαδή στο δρομολόγιο Ελλάδα - Ιταλία, οι αντίστοιχες μειώσεις έφτασαν 39,09%, 33,82% και 20,72%.
Οπως πρόσφατα δήλωσε ο πρόεδρος του συνδέσμου Μιχάλης Σακέλλης, «η μείωση του ΦΠΑ και ο έλεγχος των επιβαρύνσεων που επιβάλλονται στα καύσιμα δεν αφορούν το υπουργείο Ναυτιλίας, αλλά άλλα υπουργεία, τα οποία δεν δείχνουν το ανάλογο ενδιαφέρον».
Αξιο προσοχής είναι το γεγονός ότι, από το 2009, η ακτοπλοΐα βρίσκει συνεχώς σε ύφαλο. Ζημιές εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, εκποιήσεις και κατασχέσεις πλοίων, αλλά και κατέβασμα της ελληνικής σημαίας από πλοία της Αδριατικής.
Αρκετοί θεωρούν μονόδρομο τις συγχωνεύσεις. Ωστόσο, τα σενάρια περί συγχωνεύσεων, όπως της ΑΝΕΚ με την Attica ή της Attica (BlueStar, Superfast) με την Hellenic Seaways, αν και ακούγονται εδώ και καιρό, δεν έχουν επαληθευτεί.

http://www.enet.gr/?i=news.el.oikonomia&id=378820


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ελάτε στο νέο μας site www.pireaspiraeus.com