Πέμπτη, 18 Ιουλίου 2013

Γ. Ανωμερίτης: Συγκρατημένη η αισιοδοξία για την κρουαζίερα

Την εκτίμηση ότι η χρονιά για την ελληνική κρουαζιέρα και ειδικότερα τον ΟΛΠ θα κλείσει θετικά σε σχέση με το 2012 σε επίπεδο επιβατών όπως και εσόδων, διατυπώνει μιλώντας στο Capital.gr ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠ Α.Ε., κ. Γιώργος Ανωμερίτης, αν και όπως αποκαλύπτει οι από-επιβιβάσεις στον Πειραιά καταγράφουν μείωση. Με τις ελπίδες που έχουν επενδυθεί στον τουρισμό και ειδικά στην κρουαζιέρα να είναι μεγάλες, ιδιαίτερη σημασία ενδιαφέρον το γεγονός πως σύμφωνα με τον επικεφαλής του ΟΛΠ το επενδυτικό ενδιαφέρον για Τερματικούς Σταθμούς, Ξενοδοχεία, Θεματικά Πάρκα και παρεμφερείς υπηρεσίες «είναι ήδη σημαντικό».

Υπενθυμίζεται πως έχει υπολογιστεί ότι εάν ενισχυόταν ο ρόλος των ελληνικών λιμανιών ως βάσεις κρουαζιέρας το πρόσθετο άμεσο ετήσιο όφελος για την ελληνική οικονομία από τον κλάδο μπορεί να φθάσει από €300 εκατ. έως €1,3 δισ. σε ορίζοντα πενταετίας. Σύμφωνα με τη σχετική μελέτη της Εθνικής Τράπεζας η αύξηση αυτή των άμεσων εσόδων μπορεί να λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά, δημιουργώντας συνολικά 10.000-30.000 νέες θέσεις εργασίας.

Πρέπει όμως πρώτα να γίνουν πολλά. Ειδικά στο ξεκαθάρισμα των εθνικών σχεδιασμών που δείχνουν για την ώρα συγκεχυμένοι με την πρόταση για λιμάνι κρουαζιέρας στο Φάληρο να ανταγωνίζεται το κεντρικό λιμάνι της χώρας και το ιδιοκτησιακό καθεστώς του ΟΛΠ υπό εκκρεμότητα ενόψει της αξιοποίησης προοπτικά της συμμετοχής του δημοσίου στην ΔΕΚΟ.

Για αυτό και το Capital.gr ρώτησε τον κ. Ανωμερίτη για το Φάληρο αλλά και για τις επενδύσεις που έχουν δρομολογηθεί. Έτσι σημειώνεται η απάντηση του ότι «όσοι θα επιθυμούσαν νέες εγκαταστάσεις κρουαζιέρας σε απόσταση 2 ν.μ. από το λιμάνι του Πειραιά, πρώτα θα πρέπει να βρουν επενδυτές, δεύτερον να λάβουν αδειοδοτήσεις και τρίτον να βρουν διαχειριστές».

Συνέντευξη στον Ηλία Γ. Μπέλλο

Κύριε Ανωμερίτη, ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για τους ρυθμούς ανάπτυξης της κρουαζιέρας φέτος με βάση και τα διαθέσιμα ήδη στοιχεία; Τι έσοδα προσδοκάτε;

Η διακίνηση κρουαζιέρας, παρά το γεγονός ότι ακόμη δεν έχουμε μπει στην περίοδο αιχμής, εμφανίζει αύξηση κυρίως στους επιβάτες transit, ενώ οι από-επιβιβάσεις καταγράφουν μείωση κυρίως λόγω μειωμένης δραστηριότητας πλοίων που παραδοσιακά παρείχαν κρουαζιέρες από τον Πειραιά. Πιστεύουμε παρόλα αυτά ότι η χρονιά θα κλείσει θετικά σε σχέση με το 2012 σε επίπεδο επιβατών όπως και τα έσοδα.

Μετά την εξασφάλιση κοινοτικής χρηματοδότησης για την επέκταση του λιμένα κρουαζιέρας του ΟΛΠ υπάρχει χώρος για το πλάνο Μηταράκη στο Φάληρο και, τέλος πάντων, γνωρίζετε εσείς να υπάρχουν υποψήφιοι επενδυτές για αυτό το project;

Σύμφωνα με το Σχέδιο Νόμου “ΡΣΑ Αθήνας / Αττική 2021” που επεξεργάσθηκε ο Ο.Ρ.Σ.Α. και τέθηκε σε διαβούλευση από το Υ.Π.Ε.Κ.Α. (σελ.:29,30,31,95 και 225) ρητά κα αποκλειστικά αναφέρεται ότι: “Ο Πειραιάς αποτελεί το Κεντρικό Λιμάνι κρουαζιέρας και δευτερευόντως το Λαύριο.” Εάν υπάρχουν άλλες μελέτες ή κυβερνητικές θέσεις αυτές δεν έχουν περιέλθει υπόψη του ΟΛΠ Α.Ε., ούτε στην Ένωση Λιμένων Ελλάδας (Ε.ΛΙΜ.Ε).

Πέρα όμως από το τυπικό θεσμικό μέρος και πέρα από επικοινωνιακού χαρακτήρα δηλώσεις, στο Forum των Ποσειδωνίων για την κρουαζιέρα, πριν από δύο μήνες, η μεν Carnival δήλωσε την αντίθεσή της ακόμα και στην ιδιωτικοποίηση των υποδομών κρουαζιέρας, η δε Caribbean δήλωσε ότι συμμετέχει σε μικρού συνήθους μεγέθους υποδομές. Έτσι, όσοι θα επιθυμούσαν νέες εγκαταστάσεις κρουαζιέρας σε απόσταση 2 ν.μ. από το λιμάνι του Πειραιά, πρώτα θα πρέπει να βρουν επενδυτές, δεύτερον να λάβουν αδειοδοτήσεις και τρίτον να βρουν διαχειριστές. Εξάλλου το θέμα έχει και τυπικά κλείσει μετά τις πρόσφατες δηλώσεις επ΄ αυτού του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη.

Πως τοποθετείστε στην θέση του ΥΝΑ για μεταφορά προοπτικά της ακτοπλοΐας των Κυκλάδων και του Βορείου Αιγαίου στο Λαύριο και περεταίρω ανάπτυξη της κρουαζιέρας στον Πειραιά;

Η Κυβέρνηση ψήφισε πρόσφατα νόμο για το Αττικό Λιμενικό Σύστημα, τη συνένωση δηλαδή των λιμένων Ραφήνας, Λαυρίου και Ελευσίνας με τον ΟΛΠ Α.Ε., ο οποίος είναι και ο μόνος εισηγμένος Οργανισμός Λιμένος στο Χ.Α.Α. Οι προτάσεις του κ. Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου είναι ορθές. Ελπίζω η Κυβέρνηση να προωθήσει τις προβλεπόμενες διατάξεις του νόμου για το Αττικό Λιμενικό Σύστημα, στα πλαίσια του οποίου και σε συνεννόηση με την αγορά και τους χρήστες, θα βρούμε τις συμφέρουσες για την ακτοπλοΐα και τους πολίτες χρήσεις, δεδομένου ότι τα λιμάνια Λαυρίου και Ραφήνας είναι επιβατηγά.

Πότε περιμένετε να προχωρήσει ο διαγωνισμός για το νότιο προβλήτα και έχετε υπόψη σας Έλληνες ή ξένους που θέλουν να «χτυπήσουν» το έργο;

Η έγκριση του έργου επέκτασης του νότιου προβλήτα για την κρουαζιέρα από την Ε.Ε. και η χρηματοδότησή του από τα διαρθρωτικά κοινοτικά ταμεία σε ποσοστό 95% της συνολικής δαπάνης αποτελεί δικαίωση των πολιτικών μας.

Το έργο είναι ώριμο για να προχωρήσουν οι σχετικοί δημόσιοι διαγωνισμοί και φυσικά θα προχωρήσουν μόλις το ΥΠΕΚΑ μας χορηγήσει την Περιβαλλοντική Αδειοδότηση, για την οποία υποβάλαμε αίτηση το 2011 και όλα τα έγγραφα τρίτων υπηρεσιών έχουν συλλεγεί και βρίσκονται στο ΥΠΕΚΑ από το τέλος του 2012. Φαίνεται ότι οι κοινοτικές υπηρεσίες τρέχουν πιο γρήγορα από την ελληνική γραφειοκρατία ακόμα και για κορυφαία ελληνικού ενδιαφέροντος αναπτυξιακά έργα.

Εάν η αξιοποίηση του ΟΛΠ προχωρήσει με το μοντέλο παραχωρήσεων εκτιμάτε ότι υπάρχει ενδιαφέρον για το λιμάνι της κρουαζιέρας;

Ο τομέας κρουαζιέρας είναι κερδοφόρος για τον ΟΛΠ Α.Ε. Παρόλα αυτά για πολλά έργα ανωδομών (Τερματικοί Σταθμοί, Ξενοδοχεία, Θεματικά Πάρκα, Υπηρεσίες) είμαστε βέβαιοι ότι θα υπάρχουν πολιτικές παραχωρήσεων. Το ενδιαφέρον είναι ήδη σημαντικό.


Πηγή:www.capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ελάτε στο νέο μας site www.pireaspiraeus.com