Πέμπτη, 25 Ιουλίου 2013

Μετρό επέκταση προς Πειραιά: Γκαζώνει το έργο για να ολοκληρωθεί το 2017

Μετρό επέκταση προς Πειραιά: Γκαζώνει το έργο για να ολοκληρωθεί το 2017
Η επέκταση του μετρό προς τον Πειραιά είναι ένα από τα λιγοστά μεγάλα έργα που εκτελούνται σήμερα στην Ελλάδα, αποτελώντας μία μικρή «όαση» ανάπτυξης -οι θέσεις εργασίας θα αυξηθούν κατά 2.000- σε μία στιγμή που ο κλάδος της κατασκευής βρίσκεται στο «κόκκινο».

Σύμφωνα με πληροφορίες από τα εργοτάξια που έχουν στηθεί σε Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλό, Νίκαια και Πειραιά, από όπου θα διέρχεται το μέσο σταθερής τροχιάς, μήκους 6,5 χιλιομέτρων, οι κατασκευαστικές εργασίες προχωρούν βάσει χρονοδιαγράμματος, με τον στόχο για ολοκλήρωση του project έως το τέλος του 2017 να είναι εφικτός.

Συγκεκριμένα, έχει ξεκινήσει το στήσιμο του μηχανήματος διάνοιξης σηράγγων TBM, ο γνωστός «μετροπόντικας», που από το Σεπτέμβριο θα ξεκινήσει τη διάνοιξη της σήραγγας. Το συγκεκριμένο μηχάνημα, με το οποίο οι Έλληνες «εξοικειώθηκαν» τέλη δεκαετίας 1990 οπότε κατασκευαζόταν το μετρό της Αθήνας είναι μήκους 150 μέτρων και για να συναρμολογηθεί απαιτούνται δύο μήνες, όπως αναφέρουν μηχανικοί του έργου.

Πώς προχωρούν τα έργα στους έξι σταθμούς (Αγ. Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο) του μετρό;

Η ανάδοχος του έργου κοινοπραξία J&P-Άβαξ - Ghella SpA - Alstom Transport  έχει κατασκευάσει το φρέαρ εισόδου του μηχανήματος ΤΒΜ στην αρχή της επέκτασης στην Ιερά Οδό, και μέσα Αυγούστου ξεκινάει την εκσκαφή του σταθμού Αγία Βαρβάρα. Εκεί, αυτή τη στιγμή, κατασκευάζονται οι πάσσαλοι για την αντιστήριξη του ορύγματος τους σταθμού που υλοποιείται με την μέθοδο ανοικτού ορύγματος (cut & cover).

Στον σταθμό Κορυδαλλός (cut&cover) ολοκληρώθηκε η διαμόρφωση της περιμετρικής οδού της πλατείας Ελευθερίας και ταυτόχρονα επεκτάθηκαν τα πεζοδρόμια από την πλευρά των καταστημάτων. Σε εξέλιξη βρίσκονται επίσης, οι εργασίες κατασκευής των πασσάλων του σταθμού.

Στον σταθμό Νίκαιο, ο οποίος κατασκευάζεται εν μέρει με υπόγεια εκσκαφή και εν μέρει με τη μέθοδο του ανοικτού ορύγματος,  ολοκληρώθηκαν πρόσφατα οι αρχαιολογικές εργασίες και εντός των ημερών αρχίζουν οι εργασίες κατασκευής πασσάλων για την αντιστήριξη του ορύγματος του σταθμού.

Στον σταθμό Μανιάτικα που κατασκευάζεται σχεδόν πλήρως με υπόγεια εκσκαφή, βρίσκονται σε εξέλιξη οι αρχαιολογικές εργασίες και έρευνες.

Στον Πειραιά ο προτελευταίος σταθμός του μετρό είναι και ο δυσκολότερος τεχνικά, λόγω της άμεσης γειτνίασής του με τη θάλασσα.

Όπως σημειώνουν στελέχη της εργολαβίας, ο συγκεκριμένος σταθμός είναι το πιο δύσκολο κομμάτι του έργου, καθώς, μέχρι σήμερα, δεν έχει κατασκευαστεί αντίστοιχο project στην χώρα. Στο πλαίσιο αυτό, γίνεται προετοιμασία για την εκτροπή των δικτύων οργανισμών κοινής ωφέλειας μέσα στη λιμενική ζώνη.

Όσον αφορά τα αρχαιολογικά ευρήματα, που εντοπίζονται στο δημοτικό θέατρο και στην πλατεία Δεληγιάννη, δεν «απειλούν» προσώρας το χρονοδιάγραμμα του έργου.

Εξασφαλισμένη η χρηματοδότηση

Το έργο της επέκτασης του μετρό προς τον Πειραιά είναι προϋπολογισμού 575 εκατ. ευρώ, με 450 εκατ. ευρώ να προέρχονται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Με την επέκταση του μετρό προς τον Πειραιά θα εξυπηρετούνται καθημερινά πάνω από 132.000 επιβάτες, ενώ ο συνολικός χρόνος από το λιμάνι έως το αεροδρόμιο θα διανύεται με το μετρό μόλις σε 45 λεπτά. Με τη λειτουργία του έργου υπολογίζεται ότι θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 23.000 Ι.Χ. οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων διοξειδίου του άνθρακα κατά 119 τόνους ημερησίως.

Τέλος, ακόμη μία θετική εξέλιξη που  προέρχεται από το μετρό αφορά στα εγκαίνια-στις 26 Ιουλίου- των σταθμών Ηλιούπολη, Άλιμο, Αργυρούπολη και Ελληνικό που θα αλλάξουν το συγκοινωνιακό χάρτη τουλάχιστον στα Νότια προάστια.


Πηγή:www.capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ελάτε στο νέο μας site www.pireaspiraeus.com