Πέμπτη, 16 Μαΐου 2013

Τραμ Αθήνας: Τον Σεπτέμβριο ξεκινά η κόλαση των εργοταξίων στον Πειραιά



Τον Σεπτέμβριο αναμένεται να ξεκινήσει πλήρως το έργο κατασκευής της επέκτασης του Τραμ στον Πειραιά, σύμφωνα με στελέχη της Αττικό Μετρό (ΑΜ), τα οποία κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για την πορεία της εταιρείας, λόγω των περικοπών και των αποχωρήσεων στελεχών.

Τον Σεπτέμβριο αναμένεται να ξεκινήσει πλήρως το έργο κατασκευής της επέκτασης του Τραμ στον Πειραιά, σύμφωνα με στελέχη της Αττικό Μετρό (ΑΜ), τα οποία κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για την πορεία της εταιρείας, λόγω των περικοπών και των αποχωρήσεων στελεχών.

 Για το έργο πραγματοποιούνται πρόδρομες εργασίες και αναζητείται η βέλτιστη μεθοδολογία για ένα ζήτημα, που μετά βεβαιότητας εκτιμάται ότι θα απασχολήσει το έργο˙ πρόκειται, βεβαίως, για τα αρχαιολογικά ευρήματα.

 Όπως αναφέρουν στελέχη της ΑΜ, θεωρείται σίγουρο ότι οι υπόγειοι κάδοι, που προβλέπονται στο έργο, λόγω βάθους θα συναντήσουν αρχαία στην συγκεκριμένη πολεοδομική ενότητα. Ήδη, πάντως, ετοιμάζονται σιγά – σιγά οι πρώτες εργασίες, «τρέχουν» ζητήματα που αφορούν δίκτυα κοινής ωφέλειας και αδειοδοτήσεις, ενώ γίνονται και οι πρώτες διερευνητικές τομές στο έδαφος.

 Σύμφωνα με πηγές της ΑΜ, το έργο θα ξεκινήσει πλήρως τον Σεπτέμβριο, θα διαρκέσει δύο χρόνια και όταν ολοκληρωθεί, θα συνδέει το κέντρο του Πειραιά με τον σταθμό των ΗΣΑΠ στο Φάληρο με γραμμή, μήκους 5,5 χλμ. Το Τραμ θα εξυπηρετεί καθημερινά έως και 35.000 επιβάτες, θα έχει 12 στάσεις και θα προκαλέσει μείωση της κυκλοφορίας κατά 15.000 οχήματα ημερησίως και θα αναβαθμίσει το κέντρο μέσω έργων ανάπλασης.

 Ωστόσο, καθυστέρηση εμφανίζεται στο έργο της επέκτασης του Τραμ προς την Αργυρούπολη, που θα συνδέσει τη γραμμή του τραμ με τον ομώνυμο σταθμό του Μετρό, παρόλο που ο σχεδιασμός του είναι σχεδόν έτοιμος.

 Ο λόγος είναι ότι καθυστερεί η εκπόνηση των τευχών δημοπράτησης, αφού λόγω της μείωσης των απολαβών στην ΑΜ, που φτάνει το 50% σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, της περικοπής των υπερωριών και της συνεπακόλουθης αποχώρησης μηχανικών στο εξωτερικό, τα στελέχη της εταιρείας ούτε αρκούν ούτε προλαβαίνουν για να κάνουν τη δουλειά.

 «Η in house παραγωγή μας έχει μειωθεί, αφού πολλοί μηχανικοί έφυγαν για το Κατάρ, τη Σαουδική Αραβία και τα Εμιράτα, ενώ και άλλοι ετοιμάζονται να φύγουν. Παράλληλα, κόπηκαν οι υπερωρίες και η δουλειά δεν προχωράει με τον ρυθμό που έβγαινε» λένε στελέχη της ΑΜ, μιλώντας υπό τον όρο της ανωνυμίας. Επίσης, όπως εξηγούν, λόγω της έλλειψης χρηματοδότησης, δεν υπάρχουν χρήματα για να προσληφθούν εξωτερικοί συνεργάτες ούτως ώστε να υποστηρίξουν το έργο της ΑΜ.

 Έτσι, μία άμεση συνέπεια είναι ότι, καθώς τα τεύχη δημοπράτησης δεν είναι έτοιμα, το έργο της επέκτασης του Τραμ προς Αργυρούπολη δεν μπορεί να ενταχθεί στα ευρωπαϊκά προγράμματα, με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν χρήματα για την κατασκευή του.

 Το ίδιο ισχύει σε μεγάλο βαθμό τόσο για τη νέα γραμμή του Μετρό (γραμμή 4) όσο και για έργα στο δίκτυο των Ηλεκτρικών Σιδηροδρόμων (ΗΣΑΠ) και θεωρείται μαθηματικά βέβαιο ότι δεν θα προλάβουν το ΕΣΠΑ και θα περάσουν στο επόμενο χρηματοδοτικό «πακέτο» της Ε.Ε.

«Η ΑΜ αποτελεί κινητήριο μοχλό για μεγάλες απορροφήσεις ευρωπαϊκών κονδυλίων. Πρέπει να δοθεί από το κράτος όλη η απαραίτητη βοήθεια για να μπορέσει να κινηθεί καλύτερα στον χώρο των δημοσίων έργων» τονίζουν στελέχη της εταιρίας.

 Όπως αναφέρουν, μικρές κινήσεις και μία καλή στρατηγική μπορούν να φέρουν την ανάκαμψη, να αυξήσουν τις απορροφήσεις των κονδυλίων και να μετακυλήσουν πόρους και οφέλη προς την κοινωνία και την οικονομία.

 Σημειωτέον ότι η ΑΜ τρέχει τα έργα του Μετρό (σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη), καθώς και των επεκτάσεων των ΗΣΑΠ και του Τραμ στα νότια προάστια και το κέντρο της πρωτεύουσας, στο πλαίσιο της πεζοδρόμησης της Πανεπιστημίου.

 Παράλληλα, η εταιρία είναι αρμόδια και για το έργο του Κεντρικού Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων που προγραμματίζεται να γίνει στον Ελαιώνα, με τη μέθοδο της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ των ΚΤΕΛ και ιδιωτών επενδυτών, χωρίς δημόσια συμμετοχή.

 Όπως σημειώνουν στελέχη της ΑΜ, παρά τις πρόσφατες εξαγγελίες, ακόμη δεν έχει δοθεί η εντολή από το υπουργείο Υποδομών και Ανάπτυξης, προκειμένου να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την ωρίμανση του έργου.

Πηγή: tovima.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ελάτε στο νέο μας site www.pireaspiraeus.com