Τετάρτη, 29 Μαΐου 2013

Να επιταχυνθούν οι άδειες σε έργα υποδομής σε νέες και υπάρχουσες μαρίνες, ζήτησε ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Πειραιά

 
Πηγή: ΑΠΕ  

 «Στην Ελλάδα έχουμε 17.700 σκάφη αναψυχής, κάθε κατηγορίας, που προσφέρουν 40.000 θέσεις έμμεσης και άμεσης εργασίας. Εάν είχαμε λιγότερο πολύπλοκους νόμους και η κυβέρνηση αποφάσιζε να επιταχύνει τις απαραίτητες άδειες για τα "λιμνάζοντα" έργα υποδομής σε νέες και υπάρχουσες μαρίνες, θα μπορούσαμε να αυξήσουμε τη χωρητικότητά μας κατά 10.000 θέσεις, δημιουργώντας ταυτόχρονα 30.000 νέες θέσεις εργασίας». Αυτά τόνισε ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Πειραιά, Γιώργος Γράτσος, κατά τη σημερινή, δεύτερη ημέρα του διεθνούς συνεδρίου για τον θαλάσσιο τουρισμό «2ο Posidonia Sea Tourism Forum».

Επισήμανε ότι σχέδια για τη δημιουργία 15 νέων μαρινών αναμένουν εδώ και χρόνια έγκριση της αδείας τους, ενώ ταυτόχρονα σε υπάρχουσες υποδομές, όπως μόλοι και μαρίνες, που χρειάζονται ανακατασκευή λόγω παλαιότητας, δεν μπορούν να γίνουν έργα επειδή οι άδειες για την ανακαίνισή τους δεν εκδίδονται.
Ο πρόεδρος της MYBA- The Worldwide Yachting Association, Τόμπι Μακλάουριν, εκπροσωπώντας στο πάνελ τους ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής άνω των 25 μέτρων, έδωσε μία διαφορετική διάσταση, θέτοντας το θέμα τής δυσαρμονίας του φορολογικού καθεστώτος που διέπει κάθε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, γεγονός που καθιστά πολύ δύσκολο για τους επιχειρηματίες του χώρου να επενδύσουν στην περιοχή, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Σύμφωνα με έρευνα του London School of Economics (Μάρτιος 2013), η ελληνική οικονομία είναι αποδέκτης μόλις 600 εκατ. ευρώ τον χρόνο, από κάθε μορφής δραστηριότητα του τομέα σκαφών αναψυχής ανεξαρτήτου κατηγορίας, ενώ την ίδια στιγμή άλλες χώρες της Μεσογείου απολαμβάνουν σημαντικότατα οικονομικά οφέλη πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ.

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, Ισπανία, Ιταλία και Γαλλία λαμβάνουν ετησίως περίπου 4,58 δισ. ευρώ, ποσό που προέρχεται μονάχα από δραστηριότητες μεγάλων σκαφών άνω των 25 μέτρων, τα οποία αποτελούν και τη μειοψηφία του κλάδου.
Από την ίδια κατηγορία σκαφών, η Ελλάδα ενισχύεται με έσοδα ύψους 160 εκατ.
ευρώ, ποσό δυσανάλογα μικρό σε σχέση με τις ανταγωνίστριες χώρες. Με 16.000 χιλιόμετρα ακτογραμμής και 1.200 νησιά, η Ελλάδα διαθέτει μόλις 14.400 θέσεις ελλιμενισμού, σε σύγκριση με τη Γαλλία, η οποία προσφέρει 226.000 θέσεις ελλιμενισμού έναντι συνολικής ακτογραμμής που δεν ξεπερνά τα 6.300 χιλιόμετρα.
Το διεθνές συνέδριο «2ο Posidonia Sea Tourism Forum» ολοκληρώνεται σήμερα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ελάτε στο νέο μας site www.pireaspiraeus.com