Πέμπτη, 10 Ιανουαρίου 2013

Πλοία στο λιμάνι του Πειραια/ Ships at Piraeus Port : Ikarus Palace (IMO 9144811)



Το τελευταιο μηνα , το λιμανι του Πειραια, ομορφυνε με την παρουσια του ενας φιλος απο τα παλια,το Ικαρος Παλας. Ο Ικαρος των Μινωικων , "επαναπατριστηκε" για να γινουν οι δεξαμενισμοι/ακινησιες των ομοσταυλων του πλοιων Knossos Palace και Festos Palace. Αδερφο πλοιο με το Pasiphae (Palace) το οποιο ανηκει πια στη Γαλλικη SNCM και λεγεται Jean Nicoli , το Ikarus Palace τα τελευταια χρονια εκανε δρομολογια στη Δυτικη Μεσογειο.Συγκεκριμενα εκανε το τεραστιο δρομολογιο Λιβορνο - Βαρκελωνη - Ταγγερη στο οποιο θα επιστρεψει μεσα στις επομενες ημερες,αφου και το Φαιστος Παλας , το οποιο δεξαμενιστηκε δευτερο , αποδεξαμενιστηκε και την ωρα που γραφεται το κειμενο ειναι στο Σαρωνικο και κανει δοκιμαστικο.



Γενικα Χαρακτηρισιτκα του πλοιου


  • Έτος κατασκευής: 1997
  • Χώρα ναυπήγησης: Νορβηγία
  • Διαστάσεις (μ/π/υ): 200,65 x 25,80 x 6,60 μ.
  • Μηχανές : 4  x MAN 8L S8/64 diesel
  • Ισχύς μηχανών: 44480 kW
  • Ταχύτητα: 26,5 κόμβοι
  • Χωρητικότητα επιβατών: 1528
  • Χωρητικότητα οχημάτων: 819
  • GT/ NT/ DWT: 30010/ 9003/ 4978










Το πλοιο κατασκευαστηκε το 1997 στα ναυπηγεια Fosen Mek Verksteder A/S στο παγωμενο Τροντχαιμ της Νορβηγιας με αριθμο γιαρδας no 57.Αξιζει να αναφερθει πως απο τα ιδια ναυπηγεια οι Μινωικες ειχαν παραλαβει το πρωτο τους νεοτευκτο,την Αρετουσα,που πλεει σημερα για την εταιρια La Meridionale με το ονομα Girolata.
Απο το 1997 μεχρι και το 2002 το ονομα του ηταν Ικαρος .Το 2002 μετα την παραλαβη ολης της σειρας των Palace απο τις Μινωικες , τοσο σε αυτο οσο και στο αδερφο του Πασιφαη προστεθηκε το Palace, οποτε και μετανομαστηκαν σε Ikarus Palace και  Pasiphae Palace.
Με τα πρασινα γραμματα των ΜΙΝΩΙΚΩΝ

Περαν αυτου μια μεγαλυ διαγωνια και λιγο ορθογωνια παραλληλογραμη προς το τελος της κοκκινη γραμμη βαφτηκε στα 2 πλοια οπως ακριβως και στα 4 Palace που κατασκευαστηκαν απο τα Fincantieri ( Knossos - Festos - Olympia - Europa)

απο ferry-site.dk courtesy MINOAN LINES
το πλοιο με τα πρωτα του χρωματα ως σκετο Ικαρος
απο adriatic aegean ferries .photo courtesy Micke Asklander 

Αρχικα το πλοιο εκανε το δρομολογιο Πατρα-Ηγουμενιτσα-Ανκωνα αλλα απο το 2001 και μετα μπηκε στη γραμμη της Βενετιας.Το πρωτο δρομολογιο το εκανε σε 19 ωρες ενω το δευτερο σε 23 .


Μια απο τις πρωτες αναχωρησεις του Ικαρου απο τον Πειραια για το Ηρακλειο

και μια απο τις τελευταιες του αφιξεις απο το Ηρακλειο,η πρωτη για το 2013



Ενα περιεργο σκηνικο που ελαβε χωρα πριν καν κατασκευαστουν τα 2 αυτα πλοια ,ηταν πως συμφωνα με τα σχεδια στις τσιμινιερες τους υπηρχαν 2 πρασινα φτερα εφαμιλλα με τα φτερα που υπαρχουν στα πλοια της Superfast Ferries.Ακουγεται πως η εταιρια που ανηκε τοτε στον πρωτοπορο σε πολλα πραγματα εφοπλιστη Περικλη Παναγοπουλο κινηθηκε νομικα ετσι ωστε να μη κατασκευαστουν με αυτο το τροπο οι τσιμινιερες.Μια εικονικη αναπαρασταση των φτερων αυτων μπορειτε να δειτε στη παρακατω εικονα.


Στις δυσκολες εποχες που διαγει η Ακτοπλοια μας ,και εχοντας περασει η εποχη των γρηγορων Cruise - Ferries υπαρχει μεγαλη πιθανοτητα αυτη η εμφανιση του Ικαρου στο λιμανι του Πειραια να ειναι η τελευταια.Οπως κανεις δεν περιμενε πριν λιγα χρονια την πωληση του Πασιφαη ,ετσι μπορει μια μερα να ακουσουμε πως και ο Ικαρος πωληθηκε.Παροτι ειναι μολις 15 ετων ,δυσκολα μπορει να αντεξει στην Ελληνικη αγορα που εχει υποστει μεγαλο πληγμα λογω της κρισης.

Ευχομαστε καλο κουραγιο στο πληρωμα του πλοιου και καλη επανοδο στο μεγαλο δρομολογιο που θα εκτελει και παλι απο το Λιβορνο προς το Μαροκο και τη Ταγγερη συγκεκριμενα ,μεσω της Βαρκελωνης. 
Το πλοιο ηρθε σε πολυ κακη εξωτερικα παντα κατασταση ,πραγμα λογικο λογω της εκτασης του δρομολογιου και μεσα σε λιγες μερες με τη συνδρομη ολου του πληρωματος ξαναεγινε κουκλι οπως αρμοζει σε ενα Ικαρο.  

πηγες:

  • ferry-site.dk
  • arxipelagos.com
  • simplonpc.co.uk
  • http://members.xoom.it/adriatica/paseng.htm
  • mesametaforas.gr
  • shipspotting.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ελάτε στο νέο μας site www.pireaspiraeus.com