Σάββατο, 26 Ιανουαρίου 2013

ΔΝΕ: Να ιδιωτικοποιηθούν ΟΛΠ και ΟΛΘ




Υπέρ της  ιδιωτικοποίησης των Φορέων παροχής λιμενικών υπηρεσιών, δηλαδή των ίδιων των Οργανισμών Λιμένων τάσσεται η Διεθνής Ναυτική Ένωση (ΔΝΕ) απορρίπτοντας ουσιαστικά την πρόταση, που μέχρι τώρα επικρατούσε στο κόμμα της ΝΔ να προχωρήσουν οι παραχωρήσεις μόνο δραστηριοτήτων.

Αυτό υπογράμμισε ο πρόεδρος της Δ.Ν.Ε Ι. Χατζηαντωνίου στον χαιρετισμό του στην εκδήλωση της Διεθνούς Ναυτικής Ενώσεως, που πραγματοποιήθηκε την 24-01-2013 σε αίθουσα του Ξενοδοχείου METROPOLITAN, επ’ ευκαιρία του νέου έτους και της συμπληρώσεως 91 ετών παρουσίας της στο ναυτιλιακό στίβο.

Στην εκδήλωση δυναμικό παρόν έδωσαν στο σύνολό τους  τα ηγετικά στελέχη των Ναυτιλιακών Πρακτορείων αλλά και στελέχη των επιχειρήσεων αυτών που καθημερινά διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην ομαλή επιχειρηματική δράση του κλάδου.

Στο επίκεντρο του  ενδιαφέροντος βρέθηκαν θέματα που αφορούσαν τις διεθνείς εξελίξεις στον τομέα του Container, του Car Terminal  και της Κρουαζιέρας ως και τις κινήσεις των μεγάλων Ναυτιλιακών Εταιρειών ως προς τους στρατηγικούς τους σχεδιασμούς.

Στην εκδήλωση παρέστησαν ο Αντιπρόεδρος της Βουλής κ. Τραγάκης Ι., οι Βουλευτές κ.κ. Μελάς Π., Κατσαφάδος Κ. και Νεράντζης Αν., ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Μιχαλολιάκος Β., ο Γεν. Γραμματέας Λιμένων & Λιμ. Πολιτικής του ΥΝΑ κ. Μουτζούρης Κ., ο Περιφερειάρχης Κρήτης  κ. Δικτάκης Γ., ο Αναπληρωτής Διευθ. Σύμβουλος του ΟΛΠ.ΑΕ κ. Πετρουλής Π. ως και στελέχη του Οργανισμού, Διευθυντικά στελέχη του ΣΕΠ.ΑΕ, ο Διευθ. Σύμβουλος της PCDC κ. Μπακούρος Ε., ο Πρόεδρος του ΕΒΕΠ κ. Κασιμάτης Γ., ο Αντιπρόεδρος του ΕΒΕΑ κ. Θωμόπουλος, ο Πρόεδρος του ΒΕΠ κ. Μιχάλαρος, ο Πρόεδρος του ΣΥΝΔΔΕ κ. Μπαρμπαγιάννης Ι., ο Πρόεδρος του ΕΣΠ  κ. Ζησιμάτος Γ., ο Πρόεδρος του ΣΝΠΘ κ. Δεμερτζής Α., ο Πρόεδρος του ΣΩΝΠΑΠ κ. Καρακαλάς Α., πρώην Πρόεδροι και Διευθ. Σύμβουλοι ΟΛΠ.ΑΕ, Πρόεδροι και Διευθ. Σύμβουλοι Περιφερειακών Οργανισμών Λιμένων, ως και εκπρόσωποι Λιμενικών και Τελωνειακών Αρχών, τα Προεδρεία των Επαγγελματικών Ενώσεων, εκπρόσωποι των Νομαρχιακών και Δημαρχιακών Αρχών, ως και επώνυμα στελέχη της Ναυτιλιακής Οικογένειας, εκπρόσωποι Ναυτιλιακών Εταιρειών εκ του εξωτερικού αλλά και στελέχη των παραγωγικών τάξεων ως και εκπρόσωποι των Επιμελητηρίων Αθηνών και Πειραιώς.

Κατά τον σύντομο χαιρετισμό του ο Πρόεδρος της Δ.Ν.Ε. κ. Ι. Χατζηαντωνίου αναφέρθηκε στα εξής:
   
Εκ μέρους του Διοικητικού Συμβουλίου της Διεθνούς Ναυτικής Ενώσεως, θέλω να σας εκφράσω τις θερμές μου ευχαριστίες για την παρουσία σας στην αποψινή καθιερωμένη πλέον εκδήλωση της Δ.Ν.Ε. για το νέο έτος  2013.
   
Εύχομαι σε όλους τους παρισταμένους προσωπική και οικογενειακή υγεία και επαγγελματική επιτυχία στον τομέα που ο καθένας δραστηριοποιείται και αισιοδοξία ιδιαίτερα κάτω από τις σημερινές κρίσιμες συγκυρίες.
   
Η Διεθνής Ναυτική Ένωσις συμπληρώνει εφέτος 91 χρόνια συνεχούς, δυναμικής και γόνιμης παρουσίας και προσφοράς στην Ναυτι¬λιακή Κοινό¬τη¬τα, στον εμπορι¬κό τομέα αλ¬λά και στον το¬μέ¬α της Κρουαζιέ¬ρας. Μί¬ας πο¬ρεί¬ας με ση¬μα¬ντικούς σταθ¬μούς και με  βασικό πρό¬ταγμα την  ανά¬πτυξη της Ναυτι¬λιακής Πρακτορεί¬ας και  την προά-σπιση των συμφε¬ρό¬ντων των Με¬λών της.
Τα Μέλη μας αποτελούν σήμερα τους βασικούς πελάτες / Χρήστες του εμπορικού τμήματος του πρώτου λιμένος της χώρας  στους σταθμούς διακίνησης Containers τόσο του ΟΛΠ.ΑΕ όσο και του ΣΕΠ.ΑΕ, στους σταθμούς διακίνησης αυτοκ/των, καθώς και στον τομέα της Κρουαζιέρας.

Η Δ.Ν.Ε. στην μακρόχρονη διαδρομή της εί¬χε πάντοτε έ¬να παρεμβα¬τι¬κό λό¬γο με από¬λυ¬τα τεκμη¬ριωμέ¬νες θέ¬σεις στην εθνική λιμενική βιομηχανία, που κατά κοινή ομολογία αποτελεί ένα δυναμικό τομέα άμεσης επένδυσης, με παραγωγή άμεσων και αντίστοιχων απολαβών, καθ’ όσον κάθε πόρος που εκμεταλλεύεται ορθολογικά, αποδίδει ανάλογα και καταλήγει να είναι κερδοφόρος.
Τα χρόνια που πέρασαν, σημαδεύτηκαν από σημαντικές  καθυστερήσεις στην ανάπτυξη και εκμετάλλευση των  λιμανιών μας, με αποτέλεσμα να αναπτυχθούν άλλα λιμάνια στην ευρύτερη περιοχή, παρά την σημαντική γεωστρατηγική θέση που έχει η Χώρα μας, πλεονέκτημα που θα μπορούσε να αναπτύξει σε  hub port τα μεγάλα εμπορικά λιμάνια ιδίως του Πειραιά.
Δυστυχώς όμως χάθηκε πολύτιμος χρόνος λόγω του στενού εναγκαλισμού των Οργανισμών Λιμένων από το Κράτος και των γνωστών συνδικαλιστικών πρακτικών, που είχαν ως αποτέλεσμα, τους αργούς ρυθμούς ανάπτυξης και των έγκαιρων επενδύσεων. Το μεγάλο της Χώρας λιμάνι ήταν ακριβό για τις υπηρεσίες που παρείχε και ελάχιστα πελατοκεντρικό.

Η κατάσταση διαφοροποιήθηκε σημαντικά μετά την ολοκλήρωση της σύμβασης παραχώρησης του Προβλήτα ΙΙ Ικονίου και την πλήρη λειτουργία του ΣΕΠ Α.Ε. με τις μεγάλες σε έργα υποδομής επενδύσεις, της οργάνωσης και του τρόπου λειτουργίας αυτού, ενώ παράλληλα και το  μοντέλο ανάπτυξης του ΟΛΠ.AE με τις όσες απελευθερωμένες δυνάμεις το διέπουν, φαίνεται να αποδίδει,  όταν τα κριτήρια αποσκοπούν στην ανάπτυξη του Τόπου.
Η θέση της Ενώσεώς μας είναι πάγια σε ότι αφορά την εκμετάλλευση των Ελληνικών Λιμένων,  τα οποία θα πρέπει να παρέχουν σύγχρονες υπηρεσίες για την ταχεία και ομαλή διακίνηση των φορτίων, υψηλή παραγωγικότητα, μείωση του χρόνου εξυπηρέτησης, αξιοπιστία,  εφαρμογή σύγχρονων τεχνολογικών συστημάτων, ανταγωνιστικά τιμολόγια παροχής υπηρεσιών, σύνδεση με οδικές αρτηρίες και σιδηροδρομικές γραμμές, απλοποίηση των τελωνειακών και λοιπών διατυπώσεων και διαδικασιών, εφαρμογή ολοκληρωμένων συστημάτων Logistics, ως και σαφή πελατοκεντρικό χαρακτήρα.

Αναφορικά με τις σχεδιαζόμενες αποκρατικοποιήσεις του ΟΛΠ.ΑΕ και ΟΛΘ.ΑΕ, η  θέση της Ενώσεώς μας είναι υπέρ της  ιδιωτικοποίησης των Φορέων παροχής λιμενικών υπηρεσιών, η οποία έπρεπε να  είχε προχωρήσει πιο έγκαιρα και χωρίς καθυστερήσεις, με την Πολιτεία να θέτει τους κατάλληλους κανόνες και ρυθμιστικούς φορείς σε λειτουργία.
Ιδιαίτερα σημαντική χαρακτηρίζεται η πρόσφατη τριπλή εμπορική συμφωνία συνεργασίας μεταξύ των Εταιρειών Cosco, Hewllet Packard και Τραινοσέ, για μεταφορά προϊόντων της HP μέσω του Terminal του ΣΕΠ.ΑΕ και σιδηροδρομικώς από την Τραινοσέ, η οποία αναμένεται να καθιερώσει τον λιμένα Πειραιώς ως το κύριο hub port και πύλη εισόδου- εξόδου της Ν.Α. Ευρώπης.                      
Παράλληλα θα έχει πολύπλευρες θετικές επιπτώσεις τόσο για τις δραστηριότητες του λιμανιού, την Τραινοσέ, και τις  οδικές μεταφορές, όσο  και για την Ελληνική οικονομία στο σύνολό της, καθ’ όσον αναμένεται να δημιουργήσει εκατοντάδες νέες θέσεις εργασίας.

Η Διεθνής Ναυτική Ένωση εκπροσωπώντας τους βασικούς πελάτες των εμπορικών λιμένων, ευρίσκεται σε καθημερινή συνεργασία με τους Παρόχους λιμενικών υπηρεσιών καθώς και με όλες τις Αρχές και Φορείς για να  υποστηρίζει αλλά και να υποβάλλει προτάσεις με γνώμονα όχι μόνο το συμφέρον των Μελών της, αλλά πρωτίστως την ανάπτυξη των εμπορικών λιμένων σύμφωνα με τις επιταγές των καιρών.
Οι δυνάμεις της πραγματικής οικονομίας  θα πρέπει να βρεθούν στην πρώτη γραμμή της ανάπτυξης, ενώ οι παράγοντες της Πολιτείας να σταθούν αρωγοί σ’ αυτές τις δυνάμεις χωρίς περαιτέρω καθυστερήσεις και  ατέρμονες συζητήσεις για νέα μοντέλα σε ένα Χώρο όπου αυτά είναι πολύ συγκεκριμένα.

Τελειώνοντας θα ήθελα να ευχαριστήσω τα στελέχη και τους υπαλλήλους των επιχειρήσεων - Μελών της Ενώσεώς μας για τον καταλυτικό τους ρόλο στην κοινή μας προσπάθεια, καθώς και   όλες τις Αρχές του Λιμένος, τις Διοικήσεις ΟΛΠ.ΑΕ, ΣΕΠ.ΑΕ, των Τελωνειακών Αρχών, την 19η Δ/νση του Υπουργείου Οικονομικών, των Επιμελητηρίων, των Επαγγελματικών Ενώσεων κλπ. για την καλή τους συνεργασία, ευχόμενος ένα λαμπρό μέλλον προς όφελος όλων.

Σας ευχαριστώ για μία ακόμη φορά για την τιμή που μας κάνατε απόψε και εύχομαι σε όλους δημιουργικό και αισιόδοξο 2013.

pireas2day.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ελάτε στο νέο μας site www.pireaspiraeus.com