Δευτέρα, 7 Ιανουαρίου 2013

Αναχώρηση των Ναρκοθηρευτικων Ευρωπη και Καλυψω απο το λιμανι του Πειραια.

Για τον εορτασμο των Θεοφανειων στο λιμανι του Πειραια κατεπλευσαν το πρωι του Σαββατου τα ναρκοθηρευτικα Ευρωπη και Καλυψω .Μετα το περας της τελετης τα 2 πλοια του Πολεμικου μας Ναυτικου αναχωρησαν για το ναυσταθμο .Στα παρακατω 2 βιντεο μπορειτε να δειτε την αναχωρηση τους.

Τα στοιχεια των πλοιων οπως παραθετονται απο το επισημο site του ΠΝ:

Ν/ΘΗ ΕΥΡΩΠΗ (M 62) τύπου Hunt (πρώην Βρετανικό HMS Bicester M 36) 






Διαστάσεις: 60/10/3,4 μέτρα
Εκτόπισμα: 750 τόν.
Πρόωση: 2 Ruston Paxman 9-59k Deltic Diesel 1.900bhp, 1 Deltic Type 9-55B Diesel βοηθητική 780 hp, 2 έλικες, 1 προωθητής πρώρας (bow thruster)
Ταχύτητα: 15 κόμβοι
Πλήρωμα: 45
Οπλισμός: 1 πυροβόλο 30mm, 2 πολυβόλa 7,62χιλ
Συστήματα Εντοπισμού ναρκών: 2 υποβρύχια τηλεκατευθυνόμενα οχήματα PAP 104/105, Συστήματα Μηχανικής/Μαγνητικής/Ακουστικής Ναρκαλιείας.


Ναυπηγήθηκε στα ναυπηγεία Vosper Thornycroft στο Southampton της Μ. Βρετανίας. Παραδόθηκε στο Βρετανικό Ναυτικό στις 20 Μαρτίου του 1986. Παραδόθηκε στην Ελλάδα από το Βρετανικό Ναυτικό σαν όρος για ναυπήγηση πυραυλακάτων στην Σαλαμίνα, μαζί με το ιδίου τύπου Ν/ΘΗ ΚΑΛΛΙΣΤΩ. Η ύψωση της Ελληνικής σημαίας έγινε την 31η Ιουλίου του 2000.


Ν/ΘΗ ΚΑΛΥΨΩ M 64  τύπου OSPREY ( πρώην USS HERON MHC-52 )






ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΛΟΙΟΥ
Μέγιστο μήκος: 88 ft - 57,3 m
Mήκος μεταξύ καθέτων: 174 ft - 53 m
Μέγιστο πλάτος: 35 ft - 10,6 m
Ύψος Ιστού: 68,4ft- 20,8m
Έμφορτο Βύθισμα Πλοίου: ΠΡ 3,25 m / ΠM 3,17 m
Άφορτο Βύθισμα Πλοίου: ΠΡ 2,85 m / ΠM 3,13 m
Εκτόπισμα (Έμφορτο): 934,28 ΤΝ
Εκτόπισμα (Άφορτο): 842,60 ΤΝ
ΜΕΣΑ ΝΑΡΚΟΘΗΡΙΑΣ
Το πλοίο διαθέτει Yποβρύχιο όχημα εξουδετερώσεως ναρκών ΑΝ/SLQ-48 (Mine Neutralization Vehicle) που συνεργάζεται με τις κάτωθι συσκευές:
> Ρ/Ε ναυτιλίας VISIONMASTER FT
> GPS FURUNO GP-37
> Συσκευή Α/Υ SONAR ΑN/SQQ-32(V)2
> Σύστημα ακριβούς ναυτιλίας AN/SYQ-13
ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ
Το Ν/ΘΗ ΚΑΛΥΨΩ είναι ένα από τα δύο Ναρκοθηρευτικά τύπου ΟSPREY που παρέλαβε το Π.Ν. από το Αμερικάνικο Ναυτικό. Υπήρξε το δεύτερο σε σειρά κατασκευής από τα δώδεκα που διέθετε το Αμερικάνικο Ναυτικό. Καθελκύστηκε στις 11 Οκτωβρίου 1989 και ενεργοποιήθηκε στις 6 Αυγούστου 1994, έφερε το όνομα USS HERON, με πλευρικό αριθμό 52. Στις 17 Ιανουαρίου 2007 ξεκίνησε η παραλαβή του πλοίου από το Ελληνικό Ναυτικό στη Ναυτική Βάση Ινγκλσάιντ στο Τέξας και στις 16 Μαρτίου 2007 παρελήφθη από τον Πλωτάρχη Γ. Καραγεώργη Π.Ν. και έλαβε το όνομα Ν/ΘΗ ΚΑΛΥΨΩ με χαρακτηριστικά Μ-64. Είναι η τέταρτη φορά που το όνομα ΚΑΛΥΨΩ δίνεται σε πλοίο του Π.Ν. Είχαν προηγηθεί, το ΚΑΛΥΨΩ Ι, ένα πλοίο τύπου ‘Βελλού’ (θαλάσσια σκάφη του 18ου-19ου αιώνα τα οποία χρησιμοποιήθηκαν πριν το 1821 ως πειρατικά και στη συνέχεια για καταδίωξη της πειρατείας) που εντάχθηκε στον στόλο το 1830, το ΚΑΛΥΨΩ ΙΙ, ένα τορπιλοβόλο τύπου «ΔΗΛΟΣ» και το ΚΑΛΥΨΩ P-54 πυραυλάκατος τύπου Combattant II που μετονομάσθηκε αργότερα σε Υποπλοίαρχος Μπάτσης P-17.
Στην ελληνική μυθολογία η Καλυψώ ήταν γνωστή Νύμφη, κόρη του Άτλαντα και της Πλειόνης ή του θεού Ηλίου και της Περσηίδας. Ζούσε στη νήσο Ωγυγία, που οι αρχαίοι συγγραφείς τοποθετούν στη δυτική Μεσόγειο (συγκεκριμένα έχει προταθεί μεταξύ άλλων ότι ήταν στη Θέουτα, απέναντι από το Γιβραλτάρ,
ή το νησί Γκόζο δίπλα στη Μάλτα), ενώ αναφέρεται συχνά και απλώς ως «το Νησί της Καλυψώς». Η Καλυψώ κατοικούσε σε ένα μεγάλο σπήλαιο, κοντά στην είσοδο του οποίου υπήρχαν φυσικοί κήποι, ιερό δάσος και πηγές. Εκεί περνούσε την ημέρα της η Νύμφη, κλώθοντας και υφαίνοντας με τις υπηρέτριές της, που ήταν και αυτές Νύμφες. Η Καλυψώ υποδέχθηκε τον Οδυσσέα στο νησί της ως ναυαγό. Στην Οδύσσεια (ραψωδίες ε και η) αναφέρεται ότι η Καλυψώ τον ερωτεύθηκε και γι’ αυτό τον κράτησε κοντά της επί δέκα χρόνια. Σύμφωνα με άλλους συγγραφείς, ο Οδυσσέας έμεινε με την Καλυψώ 7 χρόνια ή και ένα μόνο έτος. Η Καλυψώ του υποσχόταν ότι θα τον έκανε αθάνατο, αλλά ο Οδυσσέας δεν εγκαταλείφθηκε στη γοητεία της, γιατί ο βαθύτερος εσωτερικός πόθος του ήταν η επιστροφή του στην Ιθάκη.
Με την παράκληση της θεάς Αθηνάς ο Δίας έστειλε τον Ερμή στην Καλυψώ για να της ζητήσει να αφήσει τον Οδυσσέα να φύγει. Μετά από αυτό, η Καλυψώ με μεγάλη της λύπη τον άφησε να φύγει, αφού πρώτα του έδωσε ξυλεία και πανί για να κατασκευάσει μία σχεδία, καθώς και προμήθειες (ακόμα και «μαύρο κρασί») για το ταξίδι του. Επίσης του υπέδειξε ποιους αστέρες να παρατηρεί για να ρυθμίζει την πορεία του. Μεταγενέστεροι μύθοι αναφέρουν ότι ο Οδυσσέας και η Καλυψώ απέκτησαν μαζί ένα γιο, τον Λατίνο ή τον Αύσονα (που αργότερα εγκαταστάθηκε στην Ιταλία), ενώ ο Ησίοδος (Θεογονία, Β 1017-1018) αναφέρει δύο γιους τους, τον Ναυσίθοο και τον Ναυσίνοο. (Ο Ναυσίθοος αυτός δεν πρέπει να συγχέεται με τον βασιλιά των Φαιάκων Ναυσίθοο που αναφέρεται στην Οδύσσεια).

Τοσο στην αφιξη οσο και στην αναχωρηση  των 2 πολεμικων μας πλοιων , παρον ηταν και το ρυμουλκο ΑΤΡΕΥΣ Α439 ,το οποιο συνεπικουρουσε στις κινησεις.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ελάτε στο νέο μας site www.pireaspiraeus.com