Πέμπτη, 10 Ιανουαρίου 2013

Μέσω ΣΔΙΤ σχεδιάζεται νέο Λιμάνι Κρουαζιέρας στον ευρύτερο Πειραιά



Εξαιρετικό ενδιαφέρον προέκυψε από την είδηση για τερματικό σταθμό κρουαζιέρας

Μέσω ΣΔΙΤ σχεδιάζεται νέο Λιμάνι Κρουαζιέρας στον ευρύτερο Πειραιά
Σημαντικές ειδήσεις βγήκαν μέσα από την συνέντευξη τύπου που έδωσε εχθές η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΝΥΠ παρουσία και του Πρωθυπουργού. Μία από τις πιο σημαντικές και νέες ειδήσεις είναι πως πρόκειται να κατασκευαστεί λιμάνι κρουαζιέρας, εντελώς ξεχωριστό από τα υπάρχοντα σημερινά λιμάνια.

Σύμφωνα με την απάντηση του κου Μηταράκη «Έχουν επιλεγεί δυο ή τρεις πιθανές τοποθεσίες στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, όπως είπε και ο κ. Υπουργός, με την διαδικασία των ΣΔΙΤ. Στην πρώτη φάση του διαγωνισμού μέσω του ανταγωνιστικού διαλόγου θα υπάρχει μια οριστικοποίηση των τεχνικών προδιαγραφών μιλώντας με την αγορά, ώστε να υπάρξει δεύτερη φάση, ευελπιστούμε εντός του πρώτου εξαμήνου του 2013 πλέον πάνω σε συγκεκριμένο σχέδιο».

Όπως είπε «Οι μελέτες έχουν δείξει ότι οι χώρες, τα λιμάνια στα οποία ξεκινάνε ταξίδια κρουαζιέρας, το όφελος που λαμβάνουν είναι οκταπλάσιο, ή ίσως και δεκαπλάσιο από το όφελος που λαμβάνουν όταν οι τουρίστες απλώς βγαίνουν για μια – δυο ώρες, βλέπουν ένα μουσείο και επιστρέφουν πίσω».

Σχετικά με το ενδιαφέρον που έχει προκύψει «υπάρχει έντονο ενδιαφέρον και για το κατασκευαστικό κομμάτι, αλλά πιο σημαντικό απ’ όλα είναι ότι υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην παγκόσμια κρουαζιέρα να χρησιμοποιήσουν αυτό το λιμάνι».

Το όλο project όπως είπε ο κος Χατζηδάκης θα προχωρήσει με τη μέθοδο του ΣΔΙΤ προκειμένου να υπάρχει συνεκμετάλλευση ενώ μία τέτοια εξέλιξη θα άλλαζε συνολικά το παράκτιο πρόσωπο της πρωτεύουσας δημιουργώντας συνθήκες για μεγάλες επενδύσεις πέριξ της κατασκευής του νέου λιμανιού.

Γίνεται λοιπόν απολύτως σαφές πως δεν μιλάμε για το κυρίως λιμάνι του Πειραιά αλλά «για την ευρύτερη περιοχή» του Πειραιά. Αν κάποιος λοιπόν βγάλει ένα χάρτη ξεχωρίζουν 3 περιοχές:

Το Φάληρο που φαντάζει ως η Νο1 επιλογή λόγω της γειτνίασης τόσο με τον Πειραιά όσο και με την Αθήνα , είναι σε σημείο που μπορεί εύκολα κάποιος να μετακινηθεί από και προς το λιμάνι ενώ δημιουργούνται εξαιρετικές υποδομές που σε συνδυασμό με τις υπάρχουσες δημιουργούν ιδανικές συνθήκες για λιμάνι κρουαζιέρας. Μέσω Συγγρού σε 5` λεπτά είσαι στο κέντρο της πόλης, μέσω Ποσειδώνος σε 5` είσαι στον Πειραιά.

Ο Άγιος Κοσμάς, στο Ελληνικό που λόγω της αξιοποίησης του χώρου του παλιού αεροδρομίου θα μπορούσε να γίνει ένα νέο λιμάνι, δίπλα από την υπάρχουσα Μαρίνα. Το μειονέκτημα του είναι πως βρίσκεται μακριά από τον Πειραιά και την Αθήνα ενώ στα πλεονεκτήματα του είναι πως εξυπηρετείται από το Τραμ.

Η Δραπετσώνα, που σήμερα χρησιμοποιείται ως λιμένας επισκευών αλλά τα τελευταία χρόνια έχει σχεδόν καταρρεύσει η χρήση του. Μεγάλο πλεονέκτημα είναι οι σχεδόν έτοιμες υποδομές. Αρνητικοί παράγοντες είναι η έλλειψη παρουσίας μέσων σταθερής τροχιάς, το σχετικά απομονωμένο περιβάλλον και η γενική εικόνα της περιοχής.

ypodomes.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ελάτε στο νέο μας site www.pireaspiraeus.com