Τρίτη, 25 Δεκεμβρίου 2012

Πλοία στο λιμάνι του Πειραιά / Ships at Piraeus Port : Lato (ΙΜΟ 7394759)



Ενα απο τα πιο ιστορικα πλοια της Ελληνικης Ακτοπλοιας ειναι το Λατω.Κατασκευασμενο το 1975 στα ναυπηγεια Naikai Shipbuilding Setoda Factory στο Onomichi στην Ιαπωνια , μας ηρθε λιγο πριν το τελος της δεκαετιας του 80 , και απο τοτε εξυπηρετει συνεχως τους επιβατες ειτε στην Αδριατικη ειτε στο Αιγαιο. Απο το 1989 μεχρι το 1997 το Λατω ηταν στη γραμμη Πατρα - Ηγουμενιτσα - Κερκυρα - Ανκωνα.Απο το 1997 και μεχρι τις 3.6.2012 το  πλοιο ηταν στη γραμμη Πειραιας - Χανια. Μοναδικες εξαιρεσεις σε αυτη τη 15ετια  ηταν οι 2 ναυλωσεις του για περιπου 3 μηνες εκαστη η μια στην Αλγερια το 2007 και η αλλη φετος το καλοκαιρι το πλοιο εκανε τη γραμμη Δυρραχιο - Μπαρι .Απο αρχες Σεπτεμβρη  ειναι δεμενο στο Περαμα. Περιμενοντας το μελλον του.Εδω μπορειτε να δειτε την τελευταια μεχρι στιγμης και ισως οριστικη αφιξη του πλοιου στον Πειραια.


Το πλοιο κατασκευαστηκε οπως αναφερθηκε το 1975 και το πρωτο ονομα που εφερε ηταν Daisetsu
και εκανε δρομολογια στη γραμμη Nagoya - Sendai - Tomokamei.Η πρωτη του εταιρεια ηταν η Taiheiyo Enkai Zosen ΚΚ. Το 1985 αγοραστηκε απο την Higashi Nihon Ferry Co Ltd και του εδωσε το ονομα Varuna.2 χρονια μετα η ΑΝΕΚ το αγορασε και το εφερε στην Ελλαδα.2 χρονια διηρκησαν οι οποιες μετασκευες.Αξιζει να αναφερουμε πως το πλοιο ηταν αδερφο με το Ερωτοκριτος των Μινωικων , το οποιο δυστυχως εχει διαλυθει εδω και 2 χρονια περιπου ως KRITOS στην Ινδια αφου ειχε πωληθει απο τις Μινωικες αρχικα στη maritimeway και μετα στην Endeavour.

Γενικα χαρακτηριστικα του πλοιου



  • Διαστάσεις. (Μηκος x πλατος x βυθισμα) 175,60 x 23,98 x 7,20 μ.
  • Μετά την επέκταση (Εγινε το 1980). 188,40 x 23,98 x 7,20 μ.
  • Πριν τη επεκταση του ΚΟΧ / DWT. 11879/4084.
  • Μετά την ανοικοδόμηση. ΚΟΧ / NRT / Dwt. 15404/9446 / 5432
  • Μηχανες : 2 πετρελαιοκινητήρες MAN Mitsubishi V7V 52/55 συνολικης ισχυος 20.594 kW.
  • Κόμβοι. 21.5.
  • Οι επιβάτες. 674  Μετά την ανοικοδόμηση. 1564α
  • Καμπινες 231 π.ε. / Μετά  846
  • Αυτοκινητα : 850
  • Lane meters : 1200




       To Λατω ως Daisetsu ( photo : Micke Asklander)


Οταν ηταν στο Περαμα και του γινονταν οι καταλληλες μετατροπες για να μπει στο στολο της ΑΝΕΚ
(πηγη Shipsnostalgia)

                                           
Το Λατω ενω ετοιμαζεται να μπει στη δεξαμενη στο Νεωριο της Συρου πριν αρκετα χρονια -παρατηρηστε τη μπλε γραμμη που ειχε για πολλα χρονια ...η φωτογραφια ειναι απο το gallery του shipfriends.gr


Κατα τη Ναυλωση του στην Αλγερια (shipspotting.com - Pascal)


Το συγκεκριμενο πλοιο ειχε συναντησει πολλες φορες  προβληματα στον Πειραια κατα τα ρεμετζα του αλλα και στις αναχωρησεις λογω του μεγαλου βυθισματος του.
Η παρακατω φωτογραφια θα αποδειξει το αληθες :




Ενα πλοιο αγαπημενο απο τους Κρητικους αλλα και γενικοτερα οσους το προτιμησαν τοσα χρονια για να πανε  στα Χανια.Αν και εχει φαει τα ψωμια του και εχει εξυπηρετησει με το παραπανω τη γραμμη ας ελπισουμε να εχει την τυχη που του αρμοζει οποια και αν ειναι αυτη...

Ως επιλογο θα τοποθετησω μια αγαπημενη μου φωτογραφια απο τη τελευταια αφιξη του πλοιου στο λιμανι του Πειραια στις 3.6.2012 και η οποια ανηκει στο φιλο μου Αντωνη Κ.





πηγες :
  • shipspotting.com
  • shipsnostalgia.com
  • faktaomfartyg.nu







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ελάτε στο νέο μας site www.pireaspiraeus.com