Πέμπτη, 27 Δεκεμβρίου 2012

Πλοία στο Λιμάνι του Πειραιά / Ships at Piraeus Port : Agios Georgios (ΙΜΟ 7205063)

Αναχωρηση στις 25/8/2012

Γιατι το πλοιο ειναι η ζωντανη ιστορια της ακτοπλοιας μας?
Τι να πει κανεις για αυτο το πλοιο....Ισως  ειναι η ιστορια της συγχρονης ακτοπλοιας απο μονο του!Εχει περασει απο ολες τις εταιριες που μεσουρανησαν τα  τελευταια 20 χρονια στην Ελλαδα. Το πλοιο κατασκευαστηκε το 1972 ως Hengist.
Το Hengist η Stena Hengist κατασκευασμενο το 1972 στη Γαλλια , το οποιο ηρθε στις 14.4.1992 στην Ελλαδα και στο λιμανι του Πειραια για λογαριασμο της GA FERRIES με το ονομα Romilda.Υστερα αγοραστηκε απο το Βεντουρη μαζι με το αδερφο του Απολλων (SENLAC) και αποτελεσαν το διδυμο των APOLLO EXPRESS 1 και 2. Μαλιστα το 3ο αδερφο της σειρα ,με αρχικο ονομα HORSA ειναι το γνωστο σε ολους ΠΗΝΕΛΟΠΗ του Αγουδημου (οχι της GA FERRIES) που τιμα εδω και χρονια το λιμανι της Ραφηνας.Οταν χρεωκοπησε ο Βεντουρης ,και τα 2 πλοια πηγαν στην Οικογενεια Αγαπητου αλλα οχι στην ιδια εταιρεια ,το Senlac πηγε στην Agapitos Express Ferries ενω το Hengist στην Agapitos Lines που ηταν η αρχικη εταιρεια προτου χωρισουν τους δρομους τους τα αδερφια Αγαπητου.Πηρε το ονομα Παναγια Εκατονταπυλιανη προς τιμην της Παριανης εκκλησιας.Το 1999 οταν εγινε το μεγαλο μπαμ με τη δημιουργια της MINOAN FLYING DOLPHINS ,και τα τρια αδελφια εσμιξαν κατω απο τα σινιαλα της HELLAS FERRIES με τα ονομα Εξπρες Απολλων(SENLAC) Εξπρες Αρτεμις (HENGIST) και Εξπρες Πηνελοπη (HORSA)..Μετα το ατυχημα ομως του Express Samina ,εγιναν πολλες ανακαταταξεις στην σχεδον συγχωνευμενη ολικως ελληνικη ακτοπλοια.Περασαν 2 χρονια περιπου και η Πηνελοπη γυρισε στους Αγουδημους ενω η Αρτεμις ξαναονομαστηκε Παναγια Εκατονταπυλιανη.Λεγεται πως αποφασισαν να ξαναονομασουν το πλοιο ετσι γιατι οσο ειχε το ονομα Αρτεμις ηταν πολυ ατυχο..Γυρω στο 2005 ο Βεντουρης ξαναγορασε το πλοιο και απο τοτε το Hengist υπηρετει το Αιγαιο με το ονομα ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 


Τεχνικα Χαρακτηριστικα 
  • μηκος 118.09 μετρα,
  • πλατος 19,84 
  •  μεγιστο βυθισμα 4,12 μετρα.
  • Μηχανές: Δύο πετρελαιοκινητήρες  Pielstick 16PC2-V400 ισχυος  11.030 kW
  • ταχυτητα: 19,5
  • Επιβάτες : 1400
  • Καμπινες : 35
  • Κλινες:118
  • Αυτοκινητα : 256


Ιστορικο του πλοιου 

Οσον αφορα το εκτος Ελλαδος ιστορικο του, χτίστηκε το 1972 στο ναυπηγειο Arsenal de la Marine National Francaise στη  Βρέστη με σκοπο  τη τελεση δρομολογίων  από Dover / Folkestone στο Calais / Boulogne μαζι με τα αδελφα  Horsa(Πηνελοπη Α.) και Senlac(Εξπρες Απολλων).
 Το Hengist έκανε επίσης ταξίδια με διανυκτέρευση στο Folkestone από Oostende, κυρίως για τη μεταφορά εμπορευμάτων. Το 1984, η ιδιοκτησία της Sealink  πέρασε στη Sea Containers, με το Hengist να φορα τα σινιαλα  Sealink British Ferries κάνοντας τα ίδια δρομολόγια, κυρίως Folkestone-Boulogne και Oostende .Τα δρομολόγια αυτα τελείωσαν το Μάρτιο του 1985. Το 1984 και το 1985 έκανε κάποιες εργασίες στο Fishguard. Το 1990 πέρασε στην Stena .Sealink Stena ως Stena Hengist. Τελευταία περίοδο της στο Folkestone έληξε τον Δεκέμβριο του 1991, και εργάστηκε μεταξύ Holyhead και Dun Laoghaire το 1992 και επίσης για Stranraer-Larne.

Πριν παραδοθει..

του κουτιου..


μαζι με την μετεπειτα Πηνελοπη Α.


Οταν ηταν  στη Sealink British Ferries 


Οταν ειχε μετανομαστει σε Stena Hengist


H εν Ελλαδι καριερα του.

Ρομιλντα (1992-93)
Photo: © Niels Wegener.

Απολλων Εξπρες 2 (1993-1996)
Photo: © Bernd Crause.

Παναγια Εκατονταπυλιανη (1996-99)
Photo: © Ton Grootenboer.

Εξπρες Αρτεμις (1999-2001)
Photo: © Ted Blank.

Παναγια Εκατονταπυλιανη (2001-2004)
Photo: © Ian Boyle
Αγιος Γεωργος (2004-...)
Photo: © Πέτρος Ψαρράς

Ο Hengist .. εκτος θαλάσσης..

Στις 16 Οκτωβριου του 1987 μια σφοδρη καταιγιδα που ξεσπασε στο στενο της Μαγχης ειχε ως αποτελεσμα να βγαλει το πλοιο στη παραλια του Folkestone . Οι παρακατω φωτογραφιες του Roy Thorntonn ειναι αποκαλυπτικοτατες!







Στην ιστοσελιδα http://www.hhvferry.com εχουν αναρτηθει λιγες φωτογραφιες του κ.Νικου Θρυλου απο το δεξαμενισμο του πλοιου στη μεγαλη πετρινη δεξαμενη  του Βασιλειαδη πριν απο 7 χρονια (2005)









Αν μη τι  αλλο εντυπωσιακοτατες φωτογραφιες ενος κλασσικου σκαριου εξω απο το υγρο στοιχειο.

Δρομολογια που εχει κανει το πλοιο 

Οσο ηταν στο εξωτερικο :
  • Folkestone - Boulogne. 
  •  Folkestone - Calais
  •  Folkestone - Oostende
  • Dover - Boulogne
  • Fishguard - Rosslare
  • Holyhead - Dun Laoghaire
  •  Stranraer - Larne

Οσο ειναι στην Ελλαδα

  • Πειραιάς - Πάρος - Νάξος - Σαντορίνη
  • Ραφήνα - Πάρος - Νάξος - Σαντορίνη
  • Πειραιάς - Κύθνος - Σέριφος - Σίφνος - Κίμωλος - Μήλο


Πηγές και περισσότερος Hengist:
Αν θελετε περισσοτερες φωτογραφιες του ... Hengist - Stena Hengist - Ρομιλντα - Απολλων Εξπρες 2 - Παναγια Εκατονταπυλιανη - Εξπρες Αρτεμις - Αγιος Γεωργιος μπορειτε να μπειτε στις παρακατω διευθυνσεις...
  • http://www.simplonpc.co.uk/BR_Hengist.html
  • http://www.hhvferry.com/hengist1.html
  • http://www.hhvferry.com/hengist2.html
  • http://www.sealink-holyhead.com/railway/ships/hengist/home.html
  • http://www.doverferryphotosforums.co.uk/wordpress/mv-hengist-past-and-present/ (περιεχονται πολλες φωτογραφιες απο τη διαδικασια κατασκευης του πλοιου)
  • http://www.ferryfantastic.webs.com/hengistclass.htm 
  • http://www.shipspotting.com/gallery/search.php?search_imo=7205063
  • http://www.faktaomfartyg.nu/hengist_1972.htm
  • http://www.ferry-site.dk/ferry.php?id=7205063&lang=en
  • http://www.adriaticandaegeanferries.com/ro1eng.html



Να ποιος ηταν τελικα αυτος ο Hengist...




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ελάτε στο νέο μας site www.pireaspiraeus.com