Τρίτη, 27 Νοεμβρίου 2012

Aνοίγει ο δρόμος για την υπογειοποίηση των γραμμών στο τμήμα Φάληρο-Πειραιάς



Ένα ..τεράστιο βήμα είχαμε εχτές για το μεγάλο συγκοινωνιακό έργο της υπογειοποίησης των γραμμών του ΗΣΑΠ
Μετρό Αθήνας: ανοίγει ο δρόμος για την υπογειοποίηση των γραμμών στο τμήμα Φάληρο-Πειραιάς
Ένα ..τεράστιο βήμα είχαμε εχτές για το μεγάλο συγκοινωνιακό έργο της υπογειοποίησης των γραμμών του ΗΣΑΠ από το Φάληρο στον Πειραιά. Με καθυστέρηση 1,5 έτους το ΥΠΕΚΑ ενέκρινε τους περιβαλλοντικούς όρους για το έργο, πράγμα που του δίνει μεγάλη ώθηση για την υλοποίηση του έργου.

Την απόφαση και υπογραφή της σχετικής απόφασης υπέγραψε ο Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κος Ευάγγελος Λιβιεράτος.

Πλέον σειρά έχει η εξασφάλιση της χρηματοδότησης και η δημοπράτηση του έργου αν και οι γνωρίζοντες μιλούν για έργο που θα χρηματοδοτηθεί από το επόμενο κοινοτικό πλαίσιο στήριξης.  Το εμπόδιο πάντως  των περιβαλλοντικών όρων που κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας και ωρίμανσης του έργου που θεωρείται κρίσιμο ξεπεράστηκε.

ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ
Το έργο αφορά την κατασκευή σήραγγας με ανοικτή εκσκαφή για την υπογειοποίηση των γραμμών. Το μήκος της σήραγγας θα είναι 1.320 μέτρα και θα ξεκινά από το ύψος της οδού Ρετσίνα και θα τερματίζει στο ύψος της οδού Γ.Λαμπράκη.  Το υπόλοιπο  τμήμα προς τους δύο σταθμούς ΠΕΙΡΑΙΑ και ΦΑΛΗΡΟ θα είναι απαραίτητο για την ανάδυση και κατάδυση των συρμών.

Στο ύψος της περιοχής του εργοστασίου Κεράνη θα κατασκευαστεί νέος υπόγειος σταθμός με την ονομασία ΚΑΜΙΝΙΑ συνολικού μήκους 180 μέτρων σε μικρό βάθος. Στο έργο περιλαμβάνεται η κατασκευή αντιστηρίξεων σε όλο το μήκος του έργου για την εξασφάλιση της στατικής τους επάρκειας και λειτουργικότητας.

Ενδιαφέρον θα έχει πλέον η βούληση από το Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών για την προώθηση του έργου καθώς και χρονικά δεν απαιτείται μεγάλο διάστημα και θα μπορούσε να χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ από «ορφανά κονδύλια».

Σύμφωνα με πληροφορίες ακόμα δεν έχει επιλεγεί η τεχνική που θα ακολουθηθεί για το έργο μιας και υπάρχουν  αρκετά σενάρια. Τα δύο επικρατέστερα είναι:

-η διακοπή κυκλοφορίας σε όλο το τμήμα από το Φάληρο μέχρι τον Πειραιά για να επιταχυνθούν τα έργα και η δρομολόγηση λεωφορείων από την ΣΤΑΣΥ.
-η εκσκαφή ανά κατεύθυνση προκειμένου να μην σταματήσει η λειτουργία της γραμμής που όμως είναι άγνωστο τι κινδύνους κρύβει. Με την τεχνική αυτή το έργο δεν θα επηρεάσει την καθημερινή κίνηση των επιβατών και δεν θα επιφέρει οικονομική ζημία στην ΣΤΑΣΥ μιας και δεν θα διακοπεί η γραμμή.

ypodomes.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ελάτε στο νέο μας site www.pireaspiraeus.com