Τετάρτη, 31 Οκτωβρίου 2012

Monorail Πειραιά: έρχεται τεχνικός σύμβουλος για ένα έργο που είναι αμφίβολη η υλοποίηση του


Η υπόθεση του monorail στο λιμάνι του Πειραιά παραμένει στο τραπέζι. Γύρω από αυτό το έργο υποδομής υπάρχουν πολλές γνώμες που συζητούνται αλλά δύο που κυριαρχούν. Η πρώτη γνώμη είναι αυτή του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά που επιχειρηματολογεί υπέρ τξς ανάπτυξης του μέσου.

Ποια είναι τα επιχειρήματα; Όπως λέει ο ΟΛΠ εντός της λιμενικής ζώνης του Κεντρικού Λιμένα, που έχει μήκος 7 χιλιομέτρων, πρέπει να διακινούνται στα επόμενα χρόνια ετησίως 30.000.000 επιβάτες, 7.000.000 τροχοφόρα, 5.000.000 τουρίστες κρουαζιέρας, οι οποίοι θα διέρχονται από 11 Πύλες εισόδου - εξόδου.

Επίσης εκατομμύρια επισκεπτών στο συνεδριακό, πολιτιστικό, εκθεσιακό, μουσεία κλπ. Πως θα διακινηθούν όλοι αυτοί οι άνθρωποι στο λιμάνι;

Ο Δήμος Πειραιά από την πλευρά του είναι κάθετος: «Τα έργα για το monorail δεν θα ξεκινήσουν. Το monorail δεν θα έρθει ποτέ στον Πειραιά, δεν μπορείς να δίνεις τόσα χρήματα για ένα έργο που δεν προσφέρει τίποτα στους κατοίκους και δεν είναι απαραίτητο, δεν υπάρχει σε κανένα μεγάλο λιμάνι της Ευρώπης» έχει πει πολλές φορές ο Δήμαρχος Πειραιά Β. Μιχαλολιάκος

ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ
Παρά την συνεχιζόμενη κόντρα ο ΟΛΠ αυτή την εποχή προσλαμβάνει τεχνικό σύμβουλο για το έργο προκειμένου να μπορέσει να τρέξει τον διαγωνισμό. Η διαγωνιστική διαδικασία αναμένεται στις αρχές του έτους και αν αυτό δεν συμβεί τότε ουσιαστικά δεν θα δούμε ποτέ να κατασκευάζεται το έργο του monorail.

Γιατί; Η απάντηση είναι απλή. Το έργο είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ 2007-2013. Αν δεν προχωρήσει γρήγορα η δημοπράτηση τότε το έργο θα απενταχθεί από το πρόγραμμα καθώς το χρονοδιάγραμμα θα το θέσει αυτόματα εκτός.

Με δεδομένη την αντίθεση του Δήμου είναι άγνωστο αν τελικά ο Οργανισμός προχωρήσει στην δημοπράτηση του. Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com στον ΟΛΠ δεν σκέφτονται (προς το παρόν τουλάχιστον) τις αντιδράσεις και είναι αποφασισμένοι να προχωρήσουν.

Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΣΤΗ ΓΩΝΙΑ
Η όλη υπόθεση περιπλέκεται ακόμα περισσότερο καθώς η Αττικό Μετρό περιμένει να δει τις εξελίξεις και αντίστοιχα να πράξει. Η επόμενη γενιά επεκτάσεων του Τραμ αφορά επέκταση προς την Χερσόνησο του Πειραιά και το Κερατσίνι.

Για την επέκταση του Πειραιά υπάρχουν δύο πιθανές χαράξεις: η πρώτη είναι μέσω της Ακτής Μιαούλη και δύο ακτινωτές καταλήξεις προς Χατζηκυριάκειο και Καλλίπολη και η άλλη μέσω της Ηρώων Πολυτεχνείου.

Ο λόγος της ύπαρξης δύο χαράξεων είναι λόγω του monorail. Όπως χαρακτηριστικά μας είπαν από την Αττικό Μετρό, δεν μπορούν να επέμβουν στην διαμάχη Δήμου-ΟΛΠ και ανάλογα με τις τελικές αποφάσεις (αν κατασκευαστεί ή όχι monorail) αναμένεται και η τελική χάραξη για την Πειραϊκή Χερσόνησο.

ΤΟ ΈΡΓΟ
Η γραμμή του monorail θα κατασκευαστεί εξολοκλήρου πάνω σε γέφυρα προκειμένου να μην έρχεται σε επαφή με την τοπική κυκλοφορία (οχήματα και πεζούς) σε ύψος 5,8 μέτρων. Το μήκος του θα είναι 6 χλμ.

Στην πρώτη φάση του έργου προβλέπεται η κατασκευή 8 σταθμών, σε σημεία που θα εξυπηρετούν τόσο τους χρήστες των βασικών εγκαταστάσεων του κεντρικού λιμένα, όσο και τους κατοίκους των παρακείμενων περιοχών.

Η συνολική μεταφορική ικανότητα του συστήματος θα ανέρχεται σε 2.000επιβάτες ανά ώρα και ανά κατεύθυνση. Σε δεύτερη φάση προβλέπεται επέκταση του συστήματος στο νότιο τμήμα προς το νέο terminal κρουαζιερόπλοιων. Ο χρόνος κατασκευής υπολογίζεται σε περίπου 2 χρόνια και αν οι κατασκευές ξεκινήσουν το ερχόμενο καλοκαίρι θα μπορούν να ολοκληρωθούν την θερινή περίοδο του 2015.

ypodomes.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ελάτε στο νέο μας site www.pireaspiraeus.com