Πέμπτη, 26 Ιανουαρίου 2012

Σε κορυφαίο σταθμό διακίνησης κοντέινερ εξελίσσεται ο Πειραιάς





Του 
Νίκου Μπαρδούνια
για την Καθημερινή

Σημαντική αύξηση κατά 73% στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων κατέγραψε για το 2011 η εταιρεία Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιώς (ΣΕΠ Α.Ε.), θυγατρική της κινεζικής Cosco, σε σχέση με το 2010, καταφέρνοντας να φθάσει τα 1.180.000. εμπορευματοκιβώτια έναντι 684.000 εμπορευματοκιβωτίων το 2010. Μάλιστα, τον Δεκέμβριο του 2011 η αύξηση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων έφθασε στο 150% περίπου σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2010. Δηλαδή πέρσι τον Δεκέμβριο διακινήθηκαν 139.000 εμπορευματοκιβώτια έναντι 55.000 χιλιάδων, περίπου, τον Δεκέμβριο του 2010.

Κύκλοι της ΣΕΠ ανέφεραν ότι με τα αποτελέσματα που είχε ο Πειραιάς το 2011 κατάφερε να μετεξελιχθεί στον μεγαλύτερο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων της Cosco στην Ευρώπη και στον δεύτερο σημαντικότερο ανάμεσα στους υπερπόντιους Σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων που ελέγχει η κινεζική εταιρεία.

Η Cosco στην Ευρώπη, εκτός του Πειραιά ελέγχει τμήματα και των εμπορικών λιμανιών στη Νάπολη της Ιταλίας και στην Αμβέρσα του Βελγίου. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα από την Cosco Pacific, από τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι της Νάπολης στην Ιταλία, η Cosco διακίνησε μέσα στο 2011 περί τα 1.106.000 εμπορευματοκιβώτια έναντι 1.091.000 εμπορευματοκιβωτίων το 2010, πετυχαίνοντας αύξηση κατά 1,3%, ενώ από το λιμάνι της Αμβέρσας διακίνησε 1.168.000 εμπορευματοκιβώτια έναντι περίπου 800.000 εμπορευματοκιβωτίων το 2010, αυξάνοντας το μερίδιό της κατά 46,9%.

Ωστόσο, βάσει των στοιχείων, ο μεγαλύτερος Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων που ελέγχει η Cosco βρίσκεται στο νέο λιμάνι που λειτουργεί τα τελευταία χρόνια στην περιοχή του Σουέζ. Ο κινεζικός όμιλος το 2011 διακίνησε περί τα 3,3 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια έναντι 2,9 εκατομμυρίων εμπορευματοκιβωτίων το 2010, σημειώνοντας αύξηση κατά 13,6%. Συνολικά από τους τέσσερις Σταθμούς Εμπορευματοκιβωτίων που ελέγχει η Cosco στη Μεσόγειο και την Ευρώπη το 2011 διακίνησε 6,7 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια έναντι 5,4 εκατομμυρίων εμπορευματοκιβωτίων το 2010, καταγράφοντας αύξηση 23,6%.

«Ανάμεσα στους τέσσερις Σταθμούς, ο Πειραιάς όχι μόνο κατέγραψε τη μεγαλύτερη αύξηση, κατά 73%, αλλά και τη μεγαλύτερη αυξητική τάση από μήνα σε μήνα» ανέφεραν κύκλοι της «Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιώς Α.Ε.» και συμπλήρωσαν: «Τα αποτελέσματα δείχνουν το μέγεθος της δουλειάς που μπορεί να γίνει όταν υλοποιούνται οι κατάλληλες επενδύσεις σε συγχρονισμό με τη βελτίωση του τρόπου εργασίας».

Τιμές και παραγωγικότητα

Να σημειωθεί ότι κύκλοι της Διεθνούς Ναυτικής Ενωσης (ΔΝΕ) ανέφεραν ότι η επιτυχία των Κινέζων στον προβλήτα ΙΙ είναι αποτέλεσμα τόσο των ανταγωνιστικών τιμών όσο και της βελτίωσης της παραγωγικότητας, η οποία μειώνει σημαντικά τους χρόνους παραμονής ενός πλοίου στο λιμάνι, προσφέροντας οικονομικά οφέλη και στις εταιρείες.

Οι ίδιοι κύκλοι σημείωσαν ότι η παρουσία της Cosco στον Πειραιά τα δύο τελευταία έτη, παρά τις διακυμάνσεις που καταγράφηκαν, πέτυχε να αναβαθμίσει τον Πειραιά, να αυξήσει την παραγωγικότητά του και να συμβάλει στην ανάκτηση της «χαμένης του τιμής, αποτέλεσμα των συνεχών κινητοποιήσεων των τελευταίων ετών». Μάλιστα, αναφέρεται ότι αρκετές εταιρείες σκέφτονται να αυξήσουν τη χωρητικότητα των πλοίων τους που θα προσεγγίζουν τον Πειραιά, καθώς διαπιστώνουν ότι το επίπεδο των παρεχομένων υπηρεσιών συνεχώς αναβαθμίζεται.





   πηγη Marinews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ελάτε στο νέο μας site www.pireaspiraeus.com