Κυριακή, 15 Ιανουαρίου 2012

Ανάπτυξη στην επισκευή πλοίων με 7 κινήσεις


Ενίσχυση του τομέα της ναυπηγοεπισκευής ζητάει από τον ΟΛΠ ΑΕ ο Πανελλήνιας Σύνδεσμος (Ένωση) Ναυτικών Πρακτόρων & Επαγγελματιών Χρηστών Λιμένων.
«Το μέγεθος των χρηματικών εισροών που μπορούν να προκύψουν για τον ΟΛΠ από τον τομέα της επισκευαστικής ζώνης είναι τεράστιο, αλλά το πιο σημαντικό είναι το πολλαπλασιαστικό όφελος που θα έχει στις παραναυτιλιακές δραστηριότητες της ευρύτερης περιοχής, το οποίο θα είναι ασύγκριτα μεγαλύτερο από το αντίστοιχο που προέρχεται από όλους τους υπόλοιπους τομείς που δίνει έμφαση ο ΟΛΠ μέχρι σήμερα», επισημαίνει ο Σύνδεσμος τονίζοντας ότι Οργανισμός έχει προχωρήσει τα τελευταία χρόνια σε σημαντικές ενέργειες για την βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών σε πλοία μεταφοράς κοντέϊνερ και αυτοκινήτων, κρουαζιέρας και ακτοπλοΐας αλλά όχι για την επισκευή.
Ο Σύνδεσμος εκφράζει, μάλιστα, ανησυχία για περαιτέρω συρρίκνωση των επισκευαστικών χώρων, με τη μεταφορά των χώρων επισκευής από το Μώλο της ΔΕΗ στο Κερατσίνι σε μικρότερο χώρο στη Δραπετσώνα, ώστε να μεταφερθεί αντίστοιχα το Car Terminal από την Δραπετσώνα στον Μώλο της ΔΕΗ.
«Με αυτό το σχέδιο μεταφοράς των χώρων, θα καταργηθούν περίπου 15-20 θέσεις επισκευής- πρυμνοδέτησης πλοίων μεγέθους μέχρι 10.000 dwt και 4-5 θέσεις επισκευής - πλαγιοδέτησης στο Μώλο της ΔΕΗ, με αντιστάθμισμα μόνο 2 περίπου θέσεις επισκευής -πλαγιοδέτησης στη Δραπετσώνα!», τονίζει ο Σύνδεσμος, ο οποίος θεωρεί ακόμα ότι:
1. Στους περισσότερους χώρους δεν υπάρχουν υποδομές παροχής ρεύματος και νερού στα πλοία, αλλά και όπου υπάρχουν είναι πεπαλαιωμένοι, με αποτέλεσμα να υπάρχει αυξημένη επικινδυνότητα πρόκλησης ατυχημάτων. 
2. Δεν υπάρχει σταθμός Α’ Βοηθειών, 
3. Αρκετές δέστρες πρόσδεσης των πλοίων παραμένουν σπασμένες, 
4. Σε ορισμένα σημεία απουσιάζουν προστατευτικά μπαλόνια για την πρόσδεση των πλοίων, 
5. Υπάρχουν  ναυάγια πλοίων τα οποία δεν έχουν απομακρυνθεί εδώ και χρόνια.
6. Δεν γίνεται από τον ΟΛΠ η παρακολούθηση της ορθής χρήσης της παρεχόμενης θέσης επισκευής, με αποτέλεσμα να παρατηρείται το φαινόμενο πλοία που έχουν στη διάθεσή τους επισκευαστική θέση να μην εκτελούν εργασίες επισκευής.
7. Στον τομέα των δεξαμενών, επί πολλά έτη παραμένει στις καλένδες το θέμα της επένδυσης σας  σε νέα δεξαμενή για μέγεθος πλοίου τύπου Panamax, αλλά και του ουσιαστικού εκσυγχρονισμού των υπαρχουσών, καθώς ότι οι εργασίες συντήρησης που γίνονται είναι τυπικές. Μάλιστα η Μικρή Πλωτή Δεξαμενή Περάματος παραμένει εκτός λειτουργίας από το Σεπτεμβρίου του 2011, όταν προσέκρουσε το επιβατηγό πλοίου “Olympia Pallas” στον πρυμναίο πυλώνα πρόσδεσης της δεξαμενής. Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις δεν θα είναι έτοιμη για να εξυπηρετήσει πλοία πριν από το καλοκαίρι του 2012, καθώς η όλη διαδικασία προχωράει με ρυθμούς χειρότερους και από χελώνας!
«Με δεδομένο το γεγονός ότι ο ΟΛΠ είναι μία Ανώνυμη Εταιρεία, και μάλιστα εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών, αποτελεί «πρόκληση» η αξιοποίηση του τομέα της επισκευαστικής βάσης, ο οποίος μπορεί να εξελιχθεί σε σημαντικό οικονομικό κομμάτι της εταιρείας. Οι σχετικές συζητήσεις που έχουν λάβει χώρα είναι πολλές, αλλά οι πράξεις ελάχιστες. Ο ΟΛΠ μπορεί να αναβαθμίσει τις υφιστάμενες υποδομές και να βελτιώσει την ποιότητα των υπηρεσιών προς τα επισκευαζόμενα πλοία. Το κάνει για τα κρουαζιερόπλοια, για τα containers, για τα car carriers, για την ακτοπλοΐα. Γιατί όχι και για τα επισκευαζόμενα πλοία;», επισημαίνει ο Σύνδεσμος, τονίζοντας ότι:
«Το μέγεθος των χρηματικών εισροών που μπορούν να προκύψουν για τον ΟΛΠ από τον τομέα της επισκευαστικής ζώνης είναι τεράστιο, αλλά το πιο σημαντικό είναι το πολλαπλασιαστικό όφελος που θα έχει στις παραναυτιλιακές δραστηριότητες της ευρύτερης περιοχής, το οποίο θα είναι ασύγκριτα μεγαλύτερο από το αντίστοιχο που προέρχεται από όλους τους υπόλοιπους τομείς που δίνει έμφαση ο ΟΛΠ μέχρι σήμερα»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ελάτε στο νέο μας site www.pireaspiraeus.com