Πέμπτη, 24 Νοεμβρίου 2011

Το ιστιοφόρο SEA CLOUD στον Πειραιά



Ένα μαγευτικό ιστιοφόρο, με ιστορία «βγαλμένη» από μυθιστόρημα, που κατασκευάστηκε το 1931, έριξε άγκυρα στον Πειραιά.
Το μήκους 109 μέτρων SEA CLOUD, με 4 ιστία, από το οποία το μεγαλύτερο έχει ύψος 54 μέτρα από το κατάστρωμα, ξεκίνησε τα ταξίδια του ως ιδιωτικό γιότ. Όμως, πλέον είναι ένα θεαματικό κρουαζιερόπλοιο, που προσφέρει ξεχωριστά ταξίδια αναψυχής στη Μεσόγειο και στην Καραϊβική.
Στο πλαίσιο ενός τέτοιου ταξιδιού το με σημαία Μάλτας ιστιοφόρο κατέπλευσε, την Τετάρτη 23/11 στον Πειραιά και «έδεσε» δίπλα στο κτίριο του ΟΛΠ ΑΕ αποβιβάζοντας 50 επιβάτες.
Ωστόσο, επιβίβασε μόλις έναν επιβάτη ξεκινώντας το μεγάλο ταξίδι για την Καραϊβική αν και είναι πιθανό να έχει προγραμματιστεί επιβίβαση σε άλλο λιμάνι της Μεσογείου. Άλλωστε έχει την δυνατότητα να φιλοξενήσει 64 επιβάτες ενώ έχει και 60 ναυτικούς ως μέλη του πληρώματος.
Οι εσωτερικοί χώροι του είναι πραγματικά εντυπωσιακή, αφού διατηρούν το προσωπικό «χρώμα», που φρόντισε να πάρουν η πρώτη- ουσιαστικά- ιδιοκτήτριά του, η Marjorie Merriweather Post.
Λέμε «ουσιαστικά» διότι την παραγγελία για την κατασκευή του έδωσε το 1931 σε ναυπηγεία στο Κίελο ο τότε σύζυγος της Marjorie, ένας χρηματιστής της Wall Street.
Η Marjorie, που και αυτή είχε μεγάλη οικογενειακή περιουσία αφοσιώθηκε για περίπου δύο χρόνια στην διακόσμηση και στην διαμόρφωση του πλοίου. Όμως, το 1935 ο έρωτας κάτω από τα μεγάλα πανιά, που καταλαμβάνουν επιφάνεια 3.000 τετραγωνικών μέτρων, έσβησε και το αντρόγυνο χώρισε.
Το  όνομα του σκάφους ήταν τότε «Hussar» και μετά το διαζύγιο πέρασε στην ιδιοκτησία της Marjorie και μετονομάστηκε σε SEA CLOUD.
Ωστόσο, μετά τον οδυνηρό χωρισμός της η Marjorie βρέθηκε γρήγορα κοντά στον παλιό φίλο της Joseph E. Davies και ο γάμος μαζί του τον Δεκέμβριο του 1935 της άνοιξε τους δρόμους και στην διπλωματία.
Έτσι, το 1937 όταν ο Davies ανέλαβε το γραφείο του αμερικανού πρέσβη στη Μόσχα το SEA CLOUD βρέθηκε στο Λένινγκραντ ως ένα διπλωματικό «πλωτό παλάτι».
Ωστόσο, στην διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, αφού ο πρόεδρος Ρούζβελτ αρνήθηκε την προσφορά του ζεύγους των ιδιοκτητών για να χρησιμοποιηθεί το σκάφος για πολεμικούς σκοπούς λέγοντας ότι είναι πολύ όμορφο για κάτι τέτοιο, παραδόθηκε αντί ενός συμβολικού τιμήματος στην ακτοφυλακή των ΗΠΑ, απ’ όπου του αφαιρέθηκαν τα κατάρτια και εξοπλίστηκε με οπλισμό.
Μετά το τέλος του πολέμου η ανακατασκευή του SEA CLOUD πήρε σχεδόν τέσσερα χρόνια και τελικά το 1955 πωλήθηκε στον πρόεδρο της Δημοκρατίας του Αγίου Δομένικου Rafael Leonidas Trujillo Montinas και μετονομάστηκε σε «ANGELITA».
Η προεδρική θαλαμηγός χρησιμοποιήθηκε κυρίως ως πλωτό σπίτι. Και μετά από την δολοφονία του πρόεδρου Trujillo στις 30 Μαϊου 1961 ξεκίνησε με μέλη της οικογένειάς του για τις Κάνες και ένα τεράστιο χρηματικό ποσό. Όμως, λίγο πριν φτάσει στα Κανάρια νησιά το «ANGELITA» έλαβε μήνυμα και η νέα κυβέρνηση υποχρέωσε το πλήρωμα να γυρίσει πίσω.
Το ακριβό κειμήλιο μετονομάστηκε σε «Patria» και τέθηκε προς πώληση για να καταλήξει 5 χρόνια αργότερα σε μια αμερικάνικη εταιρεία με έδρα στον Παναμά για να μετονομαστεί σε ANTARNA.
Μετά από τις… περιπέτειές της η ANTARNA έμεινε ακινητοποιημένη για 8 χρόνια σε κάποιο λιμάνι, όπου το 1978 εντοπίστηκε από μια ομάδα επιχειρηματιών του Αμβούργου, οι οποίοι το αγόρασαν και αφού το έδωσαν το πρώτο όνομά του Sea Cloud μετέτρεψαν στο σημερινό επιβλητικό κρουαζιερόπλοιο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ελάτε στο νέο μας site www.pireaspiraeus.com