Κυριακή, 20 Νοεμβρίου 2011

ΟΛΠ: οι επενδύσεις στο λιμάνι και οι νέοι ενδιαφέρομενοι για την αποκρατικοποίηση


Ανοίγει το «παιχνίδι» προσέλκυσης επενδυτών στο μεγάλο λιμάνι της χώρας ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά Α.ΕΤοεπενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΠ [OLPr.ATσε όλα τα επίπεδα (κρουαζιέρα, car terminal, ξενοδοχείο,Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνηαλλά και η πρόθεση της κυβέρνησης να πουλήσει το 23,1% των μετοχών του ΟΛΠ απότο 74% που διαθέτεισε ιδιώτες έχουν προκαλέσει το ενδιαφέρον επενδυτών από όλο τον κόσμο.
Στο πλαίσιο αυτό ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, Γιώργος Ανωμερίτηςσυναντήθηκε με εκπροσώπουςτης Global Business Development και τον εμπορικό ακόλουθο της πρεσβείας της Κορέας.
Στη διάρκεια της συνάντησης η διοίκηση του ΟΛΠ ανέλυσε το επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΠ επισημαίνοντας ότι η εταιρεία στοχεύει να προσελκύσει επενδύσεις μέσω παραχωρήσεων, όπως έγινε με την περίπτωση παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ) στην Cosco Pacific.
Ταυτόχρονα επισημάνθηκε προς τους Κορεάτες ότι η κυβέρνηση σχεδιάζει να πουλήσει το 23,1% των μετοχών της εταιρείας μέσα στο 2012, σύμφωνα με το μεσοπρόθεσμο.
Από την πλευρά τους οι Κορεάτες ζήτησαν λεπτομερή ενημέρωση, ενώ ανανέωσαν το ραντεβού τους πιθανόν για τα τέλη του μήνα, οπότε και ο εμπορικός ακόλουθος της πρεσβείας της Κορέας συνοδευόμενος με επιχειρηματίες από τη χώρα, θα ξεναγηθεί στους χώρους του λιμανιού.
Η πώληση του ποσοστού
Σε ό,τι αφορά την πώληση του ποσοστού 23,1% του μετοχικού κεφαλαίου σε ιδιώτες, έχουν εκφράσει ήδη επίσημο ενδιαφέρον μια εταιρεία διαχείρισης container terminal από τις Φιλιππίνες, η International Container Terminal Services, αλλά και ο κινέζικος κρατικός όμιλος Cosco.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν» το πρώτο θέμα που απασχολεί τους υποψήφιους αγοραστές είναι το management της εταιρείας, το οποίο και θέλουν να έχουν, αφού όπως έχουν επισημάνει σε κυβερνητικά στελέχη θα είναι ανούσιο το να επενδύσουν σε ένα στρατηγικής σημασίας λιμάνι στην Ανατολική Μεσόγειο χωρίς να έχουν καμία δυνατότητα παρέμβασης στο κέντρο λήψης αποφάσεων.
Ακόμα ένα θέμα είναι το εργασιακό, και έχουν ζητήσει να μάθουν με λεπτομέρειες το πώς λειτουργεί σήμερα ο ΟΛΠ και πόσους υπαλλήλους χρειάζεται για να λειτουργήσει με επιτυχία και στο μέλλον.
Ακόμα ένα τρίτο σημείο που τους απασχολεί ιδιαίτερα είναι η δεύτερη φάση, μετά την πώληση του συγκεκριμένου ποσοστού. Στα σχέδια που υπάρχουν είναι η δημιουργία του Αττικού Λιμενικού Συστήματος με την απορρόφηση από τον ΟΛΠ των λιμανιών της Ραφήνας, του Λαυρίου και της Ελευσίνας που ανήκουν στο κράτος.
Εφόσον ολοκληρωθεί η απορρόφηση το ποσοστό του Δημοσίου θα αυξηθεί, και επιθυμούν να γνωρίζουν εκ των προτέρων εάν η ελληνική πολιτεία έχει σκοπό να πουλήσει εκ νέου ποσοστό του ΟΛΠ και με ποιον τρόπο (αν θα έχουν δηλαδή δικαίωμα προτίμησης).
Το ενδιαφέρον μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών για παραχώρηση έχει προκαλέσει το car terminal του ΟΛΠ στο οποίο οι επενδύσεις έχουν ολοκληρωθεί, και επί της ουσίας αναμένουν πρωτοβουλίες της διοίκησης του Οργανισμού προς την κατεύθυνση αυτή. Μεγαλύτερη δυσκολία παρουσιάζει το θέμα της κρουαζιέρας.
Στον ΟΛΠ έχει ανατεθεί επενδυτικό πρόγραμμα έργων για το κύριο λιμάνι της χώρας, τον Πειραιά, δαπάνης 600 εκατ. ευρώ, με έμφαση στην εξυπηρέτηση της κρουαζιέρας. Το κυριότερο είναι η επέκταση του νότιου λιμένα για έξι θέσεις πλοίων νέας γενιάς, έργο πλήρως ώριμο και εγκεκριμένο από την ΕΣΑΛ.
Επίσης η κατασκευή οικολογικού και σύγχρονου μέσου μεταφοράς επιβατών (Monorail), εντός του λιμένα, επίσης ώριμο και εγκεκριμένο από την ΕΣΑΛ και το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αττικής, καθώς και οι υποθαλάσσιοι άξονες για πεζούς και αυτοκίνητα, στο πλαίσιο των συγκοινωνιακών του αναγκών του λιμένα, έργο για το οποίο ολοκληρώθηκαν οι προμελέτες.
Οι ίδιες εταιρείες επίσης αναμένουν και την πλήρη άρση του καμποτάζ για τα κρουαζιερόπλοια με τρίτες σημαίες, ώστε να έχουν τη δυνατότητα να ξεκινούν τα πλοία τους τις κρουαζιέρες με βάση τα ελληνικά λιμάνια.
Προς το Φάληρο
Για την επέκταση της βάσης κρουαζιέρας προς το Φάληρο έχουν δείξει ενδιαφέρον (παραχωρήσεις) οι μεγαλύτεροι όμιλοι στον κόσμο, ωστόσο αναμένουν να προχωρήσουν οι διαδικασίες, να υπάρξει συγκεκριμένος προϋπολογισμός, καθώς και να διευκρινισθεί αν θα ενταχθεί το έργο στο ΕΣΠΑ και με ποιο ποσοστό θα επιχορηγηθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
naftemporiki.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ελάτε στο νέο μας site www.pireaspiraeus.com