Τρίτη, 1 Νοεμβρίου 2011

ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΣΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ!!!ΕΞΑΠΑΤΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΠΑΡΚΕΙΑ!

Επιστολή προς
Τον πρύτανη του Οικονομικού Πανεπιστήμιου Αθηνών,
Κύριο Γατσιο

Αξιότιμε πρύτανη,

Η επιστολή που έχετε στα χέρια σας είναι αποτέλεσμα της αγανάκτησης και του συναισθήματος εξαπάτησης της πλειοψηφίας των φοιτητών που συμμετέχουν στο πιλοτικό πρόγραμμα για την πιστοποίηση της Παιδαγωγικής Επάρκειας που με τόση υπερηφάνεια το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών παρουσίασε στο κοινό του και με τόση δεκτικότητα αντιμετωπίστηκε από αυτό.

Για αρχή , θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για τις αντίξοες συνθήκες στις οποίες το πρόγραμμα αυτό ξεκίνησε ,μέσα σε ένα κλίμα έντονης πίεσης –η εξεταστική περίοδος συνεχιζόταν και αδιαφορίας . Για υποχρεωτικές διαλέξεις ,που τελικά αποδείχτηκαν άχρηστες και ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΤΙΚΕΣ – αφού η πραγματοποίηση τους ή όχι ήταν θέμα προσωπικής υπόθεσης και ελλείπεις σε πληροφοριακό χαρακτήρα. Επιπλέον , η επιβολή εργασίας πάνω σε γνωστικό αντικείμενο άγνωστο για τους φοιτητές του πανεπιστήμιου μας και η αξιολόγηση τους μέσα από αυτή είναι ένδειξη του τρόπου με τον όποιο αδικείται η όλη διαδικασία .Φυσικά ,εδώ ,πρέπει να τονίσουμε ότι δεν είμαστε ενάντιοι ούτε των εργασιών ούτε και της αξιολόγησης .
Όταν , λοιπόν, ζητούνται αυτές οι εργασίες και ο υπεύθυνος σου ξεκαθαρίζει ότι δεν υπάρχει περιορισμός στην επιλογή και ότι θα τηρηθεί η αρχή του πέντε(θα συνεχίσουν μονό εκείνοι οι φοιτητές που η εργασία τους θα αξιολογηθεί από 5 και πάνω ) με την παράδοση αυτών των εργασιών αποδέχεσαι αυτή τη σύμβαση! Έτσι έγινε και στην περίπτωση του προγράμματος! Παραδώσαμε τις εργασίες μας σε χρόνο και χώρο που είχε οριστεί και αυτοπροσώπως όπως απαιτήθηκε-αδιαφορώντας ακόμα μια φορά για το πρόγραμμα των φοιτητών –για τους οποίους το πρόγραμμα αυτό δημιουργήθηκε εξ’ αρχής ( εκτός και αν δεν δημιουργήθηκε γι’ αυτούς) .Το μόνο που έμενε ήταν η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων από τα οποία θα κρινόταν η συμμετοχή μας στο πρακτικό τμήμα του προγράμματος-χωρίς ΚΑΜΙΑ αναφορά σε περιορισμένο αριθμό θέσεων και επιλογή μονό των εργασιών που θα κάλυπταν αυτές τις θέσεις αλλά στη ΕΛΕΥΘΕΡΗ επιλογή όσων βαθμολογούνταν από 5 και πάνω.

Επιπροσθέτως , να τονίσουμε ότι τα μαθήματα του προγράμματος διεξήγοντο κανονικά και νέες εργασίες προστίθεντο .Το σημαντικότερο είναι για ακόμα μια φορά η αδιάφορη στάση ως προς το χρονοδιάγραμμα αυτών και αυτό γιατί τα αποτελέσματα της ‘βασικής εργασίας’ θα ανακοινώνονταν δύο μέρες πριν την παράδοση θεμάτων των νέων. Όπως καταλαβαίνετε ήταν σχεδόν αναγκαστική η συμμετοχή μας στις νέες εργασίες και αυτό γιατί σε περίπτωση που επιλεγόμασταν μέσα σε δυο μέρες δεν ηταν δυνατό να ασχοληθούμε με ταύτες .

Στις 31/10/2011 τα αποτελέσματα ανακοινωθήκαν και από τα 700 ,σχεδόν ,άτομα που είχαν δηλώσει την συμμετοχή τους και από τα 381(έστω )που κατέθεσαν την εργασία μόνο 88 άτομα πέρασαν επιτυχώς στο επόμενο στάδιο μέσα από μια αξιολόγηση express.



Για να σας προλάβουμε μπορεί να σκεφτείτε ότι από όλα-σχεδόν όλα - τα τμήματα το ποσοστό των επιτυχόντων ήταν μικρό αλλά αυτό δεν είναι σοβαρό επιχείρημα για τους έξεις λόγους :
Κάνες δεν είχε αναφέρει σε εμάς τουλάχιστον ότι οι θέσεις είναι περιορισμένες
Σε κάποια τμήματα ο αριθμός των επιτυχόντων είναι αρκετά υψηλός
Το αντικείμενο των εργασιών ήταν άγνωστο στο σύνολο των φοιτητών όποτε η βάση όλων είναι η ιδία-αφού η διάλεξη που η υπεύθυνη είχε προγραμματίσει ακυρώθηκε για προσωπικούς λόγους(που φυσικά οι φοιτητές είναι πάντα υποχρεωμένοι να δέχονται).

Σε αντίθεση με τα προσδοκώμενα το πρόγραμμα αυτό κέντρισε το ενδιαφέρον ενός μεγάλου αριθμού φοιτητών που πίστεψαν ότι κάτι αξιοκρατικό και με ειλικρινή χαρακτήρα πάει να δημιουργηθεί .
Βεβαία, για ακόμα μια φορά ίσως η πρόθεση να υπερέβαλλε του αποτελέσματος αλλά εξηγήστε μας αφού τα κίνητρα ήταν αγνά γιατί η υπεύθυνη ανέβασε στο e-class του πανεπιστήμιου μια υποτυπώδη λίστα επιτυχόντων –χωρίς φυσικά τη βαθμολογία τους και κυρίως αρνήθηκε να δείξει τα γραπτά φοιτητών που την εντόπισαν (γιατί ύστερα από ένα σημείο και μετά εξαφανίστηκε ) και ζήτησαν όχι τον λόγο επειδή κόπηκαν αλλά να δουν το γραπτό τους για να αντιληφτούν το λάθος τους.

Ύστερα ,από μια αρκετά μεγάλη διαδικασία διαμαρτυρίας - ανεξάρτητης διαμαρτυρίας ανεξάρτητων φοιτητών –στις γραμματείες των τμημάτων και στους πρόεδρους των περισσότερων τμημάτων για την άγνωστη σχεδόν αντιμετώπιση της κατάστασης αναρτήθηκαν οι βαθμολογίες μας .
Η παρατήρηση των βαθμών δηλώνει μια έντονη ετεροσκεδαστικότητα με κύρια βαθμολογία το 3-πραγματικα πολύ βολικός αριθμός (όχι τέσσερα ) και φυσικά πολύ βολική διόρθωση (αφού εντελώς συμπτωματικά μονό 88 ήταν τα άτομα που πέρασαν το 5)!!!!
Ακόμα , σήμερα 31/10/12 όπου και ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα ενημερωθήκαμε από τον αντιπρύτανη κ. Γιακουμάκη ,αφού τον ενημερώσαμε για το τραγελαφικό της όλης υπόθεσης, δήλωσε άγνοια για το θέμα και μας πληροφόρησε ότι οι θέσεις ήταν συγκεκριμένες από το υπουργείο. Πρώτο δεδομένο λοιπόν ότι γνώριζαν από πριν ότι είναι 88 θέσεις.

Η εργασία προέβλεπε ότι θα αξιολογηθεί και οι εργασίες που θα περάσουνε ΤΗΝ ΒΑΣΗ ΤΟΥ 5 θα θεωρούνται επιτυχημένες χωρίς να τεθεί θέμα κλιμακωτής βαθμολόγησης με βάση κάποιο περιοριστικό κριτήριο ατόμων.

Πληροφορηθήκαμε δηλαδή ότι το Υπουργείο Παιδείας ενέκρινε μονό 88 θέσεις πρακτικής –εντελώς τυχαία αυτός ήταν και ο αριθμός των επιτυχόντων ! της εργασίας για τον όποιο φυσικά εμείς δεν γνωρίζαμε τίποτα!



Επιπλέον , προκύπτουν πάρα πολλά νομικά ζητήματα με βάσει τον νόμο για τα πανεπιστήμια . Δεν μπορούν να ανακοινώνονται λίστες επιτυχόντων σε εξετάσεις χωρίς βαθμολογία. Δεν γίνεται σε προπτυχιακό μάθημα να κόβεται φοιτητής πριν το διδαχθεί και χωρίς να έχει εξεταστεί σε αυτό. Ενώ Παράλληλα ο καθένας μας μπορεί να καταθέσει ένσταση και να ζητήσει επαναξιολόγηση Από ανεξάρτητη επιτροπή που ορίζει το τμήμα του.
Είναι δυνατόν κύριε Πρύτανη να μας δίνουν την πιο λεπτομερή περιγραφή του προγράμματος ,να γίνονται δυο ενημερωτικές διαλέξεις και να παραλείπεται μια τόσο ασήμαντη λεπτομέρεια?
( ΠΑΡΑ ΤΟ ΠΑΡΑΛΟΓΟ ΤΟΥ ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΘΜΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ 380 ΕΡΓΑΣΙΕΣ , !!!ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ!!! ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΣΤΗ ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ, ΣΕ 6 ΜΕΡΕΣ , ΑΛΛΑ ΑΣ ΤΟ ΠΡΟΣΠΕΡΑΣΟΥΜΕ
ΟΠΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΠΟΥ ΑΚΥΡΩΝΕΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ , ΔΗΛΑΔΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΕ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ ΤΟ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΣΤΟ Ε-CLASS ΚΑΙ ΜΕ ΒΑΣΗ ΑΥΤΟ ΘΑ ΚΡΙΘΕΙΣ ΑΝ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΑΠΟ 300 ΑΤΟΜΑ ΠΟΥ ΕΚΑΝΑΝ ΤΟ ΙΔΙΟ ΠΡΑΓΜΑ )
Θα μπορούσαν να μας ενημερώσουν από την αρχή για το είδος της οποίας ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ γιατί όπως τονίσαμε δεν είμαστε εναντίον αυτής αλλά είμαστε θύματα μιας εξαπάτησης αφού επιμελώς κρύφτηκε πίσω από τις λέξεις η ουσία.

Θέλουμε να πιστεύουμε ότι η διοίκηση του πανεπιστήμιου δεν υποβιβάζει τη νοημοσύνη μας και αντιμετωπίζει τους φοιτητές της ως ώριμες και με δικαιώματα οντότητες που αγωνίζονται για το δικό τους καλύτερο αύριο και δεν μας ακυρώνει
όπως έκανε η υπεύθυνη του προγράμματος –φανταστείτε ότι από τα 120 άτομα του τμήματος Οικονομικής Επιστήμης μονό τα 9 αξιολογηθήκαν με πάνω απο5 ?

Αν δεν είναι αυτό ακύρωση ενός ολόκληρου τμήματος τότε τι είναι?

Το γνωρίζετε κύριε Πρύτανη ότι υπάρχουν παΐδια που δεν έκαναν αίτηση πτυχίου για να συμμετάσχουν στο απαιτητικό αυτό πρόγραμμα αλλά ούτε και αιτήσεις σε μεταπτυχιακά προγράμματα (αφού απαιτεί να είμαστε προπτυχιακοί φοιτητές ) και ότι φοιτητές ,σε αυτούς τους χαλεπούς καιρούς , επέλεξαν να μείνουν και να επιβαρύνουν τις οικογένειες τους με ενοίκια ενός επιπλέον χρόνου μόνο και μόνο για αυτήν την πιστοποίηση?

Γενικά ,πρέπει το θέμα να λυθεί γιατί η άπατη είναι άπατη και εμείς είμαστε διατεθειμένοι να συζητήσουμε και να βρούμε μια ορθολογική τομή επί του θέματος !
Κάποιες από τις προτάσεις μας είναι

A) Από την πρυτανεία να πραγματοποιηθεί αίτημα για περισσότερες θέσεις αναγνωρίζοντας φυσικά τη δυσκολία να βγάλεις Άκρη με το υπουργείο.
Β) Διακοπή του προγράμματος μέχρι να βρεθεί λύση.
Γ) Αναγνώριση το λάθους και αλλαγή τρόπου διδασκαλίας και εξέτασης του μαθήματος . Δεν είναι πλέον υποχρεωτικές οι διδασκαλίες σε σχολεία και αντί αυτού να γίνουν περισσότερες διδασκαλίες μέσα στο πανεπιστήμιο σε μεγαλύτερες ομάδες όπως είχε ανακοινωθεί και αρχικά!!!! Για να αποκτήσουν οι φοιτητές την απαραίτητη διδακτική εμπειρία!!!

Αξιότιμε καθηγητά, η αντίδραση μας δεν πρέπει να θεωρηθεί ως μια αντιδραστική κίνηση νέων που έχουν μάθει να χλευάζουν και να τραμπουκίζουν αλλά ως μια υγιής διάθεση διάλογου ατόμων με ονοματεπώνυμο( που φυσικά είναι στη διάθεση σας) που θα μας οδηγήσει στο καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα!

Ίσως είναι η πρώτη φορά που μια ανεξάρτητη φωνή διαμαρτυρίας αγωνίζεται για ένα πραγματικά ποιοτικό πρόγραμμα ενός ποιοτικού πανεπιστήμιου…..
Μην τη φιμώσετε…

Ευχαριστούμε για τον χρόνο σας ,

Οι Φοιτητές του Οικονομικού Πανεπιστήμιου Αθηνών!



ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΓΡΑΦΗΜΑ ΜΕ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ελάτε στο νέο μας site www.pireaspiraeus.com