Κυριακή, 3 Ιουλίου 2011

Υπό πίεση η κυβέρνηση για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα






-Εγκαταλείπονται τα αρχικά σχέδια

-Αλλαγή πλάνων εξετάζει ο νέος υπουργός


Να αντιστρέψει το αρνητικό κλίμα που έχει σχηματίσει για την χώρα μας η βιομηχανία της κρουαζιέρας θα επιχειρήσει τους επόμενους μήνες η ελληνική κυβέρνηση με μπροστάρη τον νέο πολιτικό υπεύθυνο για τη ναυτιλία τον αναπληρωτή υπουργό Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Χάρη Παμπούκη.
Μετά τη σφοδρή λεκτική επίθεση που δέχτηκε η ελληνική κυβέρνηση για τους μέχρι τώρα ανορθόδοξους χειρισμούς της απέναντι στην κλάδο, από όλες τις εταιρείες σε πρόσφατο συνέδριο που έγινε στην Αθήνα ο νέος επικεφαλής του διοικητικού φορέα της ναυτιλίας μαζεύει τα στοιχεία και ετοιμάζει απανωτά ραντεβού προκειμένου να σώσει την παρτίδα, έστω και την τελευταία στιγμή.
Η ελληνική κυβέρνηση ξεκίνησε μια προσπάθεια το 2010 να «ανοίξει» τα σύνορα της χώρας στις μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας με στόχο το 2011 να φέρουν τα πλοία τους και να κάνουν κρουαζιέρες από την Ελλάδα. Παρά τον αρχικό ενθουσιασμό που έδειξε τόσο η κυβέρνηση όσο και οι εταιρείες, το ραντεβού για το 2011 ματαιώθηκε. Οι εταιρείες συνεχίζουν να στέλνουν τα πλοία τους στα ελληνικά νησιά αλλά δεν σκέφτονται καν να δημιουργήσουν βάσεις κρουαζιέρας στην Ελλάδα, από όπου και θα προέλθουν και τα τεράστια κέρδη για την ελληνική οικονομία. Τώρα όπως φαίνεται χάσαμε και το…. «τρένο» και για την σαιζόν του 2012, ενώ τα πράγματα είναι οριακά και για το 2013. Το πρόβλημα, σύμφωνα με τα στελέχη των μεγάλων εταιρειών, είναι η έλλειψη συγκεκριμένου σχεδιασμού και προγράμματος για την ανάδειξη της Ελλάδας στο μεγαλύτερο κέντρο κρουαζιέρας στην Μεσόγειο.
Ο νόμος του 2010, αλλά και η σύμβαση που ακολούθησε που αφορούν τα κρουαζιερόπλοια με σημαίες εκτός ευρωπαϊκής ένωσης, περιέχουν δεσμεύσεις που δεν ισχύουν σε άλλες περιοχές της Ευρώπης. Αυτό κάνει τη χώρα μας μη ανταγωνιστική με αποτέλεσμα να χάνει το πλεονέκτημα που διαθέτει, που είναι η ηλιοφάνεια, το μαγευτικό περιβάλλον, η πολυνησία και τα διάσημα σε όλο τον κόσμο νησιά όπως είναι η Μύκονος, η Σαντορίνη, η Ρόδος και η Κέρκυρα.
Ακόμη ένα «καρφί» στις σχέσεις της ελληνικής κυβέρνησης με τις εταιρείες είναι η διαφορετική αντιμετώπιση που έχουν από τις αρχές ανάλογα με την σημαία που φέρουν ακόμα και στον οικονομικό τομέα. Άλλες οι χρεώσεις και οι επιδοτήσεις για την ελληνική σημαία, άλλες για τις κοινοτικές και άλλες για τις τρίτες σημαίες. Ανάλογη αντίδραση προκαλεί στις εταιρείες και η απουσία σταθερότητας, με πρώτο παράδειγμα το λιμάνι του Πειραιά και οι υπέρογκες αυξήσεις που επέβαλε, χωρίς να έχει ενημερώσει έγκαιρα τις εταιρείες.


Οι σκληρές δηλώσεις


Ο αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Κρουαζιέρας και διευθύνων δύμβουλος της MSC Cruises, Pierfrancesco Vago, κάλεσε, όμως, τις ελληνικές αρχές να αντισταθούν στην εσωστρέφεια και στις πολιτικές προστατευτισμού, που θα μπορούσαν να αποθαρρύνουν τις εταιρίες κρουαζιέρας από το να επισκέπτονται την Ελλάδα.

Αποκάλυψε ότι, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία μέτρησης της άμεσης δαπάνης του κλάδου στην Ελλάδα (περιλαμβάνονται: αγορές που πραγματοποιούν οι επιβάτες και τα πληρώματα των πλοίων, αμοιβές εργαζομένων στη ναυπηγοεπισκευή και αγορές των εταιριών κρουαζιέρας) αυτή ανήλθε, το 2010, σε 580.000.000 ευρώ.

Το 2010 πραγματοποιήθηκαν σχεδόν 4,5 εκατομμύρια επισκέψεις επιβατών στα Ελληνικά λιμάνια (σχεδόν 20% της συνολικής αγοράς της Ευρωπαϊκής Ένωσης).
«Χρειαζόμαστε να συνεχίσει να είναι η Ελλάδα ένας πρόσφορος τόπος για την επιχειρηματικότητα, με ένα σταθερό, ασφαλές και αξιόπιστο λειτουργικό περιβάλλον, όπως επίσης με ένα κατάλληλο και κατανοητό κανονιστικό πλαίσιο που δε θέτει σε κίνδυνο την ανταγωνιστικότητα του κλάδου», δήλωσε.


Ο νέος υπουργός


Στις πρώτες δηλώσεις του ο κ. Παμπούκης απατώντας ουσιαστικά στα καλέσματα της βιομηαχνίας κρουαζιέρας τόνισε αναφορικά με το θαλάσσιο τουρισμό και στην κρουαζιέρα. «έχει ήδη εκπονηθεί και θα συζητηθούν στη βουλή τα θέματα του θαλάσσιου τουρισμού, του yachting, οι μαρίνες, οι καταδύσεις κλπ ενώ σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι συζητήσεις για την κατασκευή νέων σύγχρονων τερματικών κρουαζιέρας (cruise terminals)».
Αλλά και ο ΟΛΠ προχωρά σιγά - σιγά τα έργα υποδομής για την υποστήριξη της βιομηχανίας κρουαζιέρας. Ειδικότερα πρόκειται να φτιάξει υποθαλάσσιο οδικό άξονα αλλά και σήραγγα πεζών, που θα ενώνει την περιοχή του Λονταριού στο λιμάνι του Πειραιά με την Δραπετσώνα, ώστε να μην παθαίνει έμφραγμα το λιμάνι κάθε φορά που δένουν οκτώ και εννέα κρουαζιερόπλοια στη βάση.
Όπως τόνισε και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Λ.Π. Α.Ε. κ. Γιώργος Ανωμερίτης : «Η ανάπτυξη του λιμανιού και ιδιαίτερα της κρουαζιέρας είναι εθνική υπόθεση. Κρουαζιέρα όμως με επισκεψιμότητα το 2015 άνω των 5 εκ. αφιξοαναχωρήσεων απαιτεί υποδομές σύγχρονων υπηρεσιών Τουρισμού και Πολιτισμού. Απαιτεί όμως και υποδομές που θα διευκολύνουν τις ενδοεπικοινωνίες με την πόλη του Πειραιά, την Αθήνα και το Αεροδρόμιο. Πάνω στα έργα αυτά υποδομών στο λιμάνι του Πειραιά, στηρίζεται η κρουαζιέρα πανελλαδικά. Γιατί χωρίς ένα μεγάλο λιμάνι παροχής πολλαπλών υπηρεσιών (παράδοση λυμάτων, πετρέλευσης, παροχής νερού, τροφοεφοδίων, επισκευών, λιπαντικών, συντήρησης κλπ.) δεν θα υπάρχει και περιφερειακή ανάπτυξη κρουαζιέρας, αφού κανένα άλλο λιμάνι δεν μπορεί να παράσχει συνολικά όλες τις πιο πάνω υπηρεσίες κρουαζιέρας. Με τις νέες θέσεις πρόσδεσης πλοίων κρουαζιέρας και τα συμπληρωματικά έργα υποδομών ο Πειραιάς μέχρι το 2015 θα μετατραπεί στο μεγαλύτερο και σημαντικότερο λιμάνι κρουαζιέρας της Μεσογείου».


ΠΗΓΗ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ+13

1 σχόλιο:

  1. DEYTEΡΑ 4 η ΙΟΥΛΙΟΥ Η 5 Η ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΠΛ.ΚΟΡΑΗ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ ΣΤΙΣ 20.30.ΜΕ ΘΕΜΑΤΑ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΟΥ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΑΓΩΝΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΩΜΗ ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ.ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΤΗΤΕ .ΟΛΟΙ ΕΚΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΛΕΙΨΕΙ ΚΑΝΕΙΣ.
    AΓΑΝΑΚΤΙΣΜΕΝΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΠΕΙΡΑΙΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ελάτε στο νέο μας site www.pireaspiraeus.com