Τρίτη, 7 Ιουνίου 2011

Superfast «σωσίβιο» για ΑΝΕΚ και Attica


Η ΑΝΕΚ και η Attica θα συνεργαστούν στις γραμμές Πειραιάς - Ηράκλειο και Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Ανκόνα.

Αρχίζει αύριο, Τετάρτη 8 Ιουνίου, η εφαρμογή της συνεργασίας των ακτοπλοϊκών εταιρειών ANEK και Attica Group στις γραμμές του Ηρακλείου και της Ανκόνας.
Η συνεργασία των δύο εταιρειών στοχεύει στην αντιστροφή της ζημιογόνας πορείας και των δύο εταιρειών με τη διατήρηση, παράλληλα, του επιπέδου των προσφερόμενων υπηρεσιών.
Οι δύο εταιρείες, έπειτα από μία χρονιά σκληρού ανταγωνισμού, που συσσώρευσε υψηλές ζημιές και στις δύο εταιρείες και με δεδομένη τη μείωση του μεταφορικού έργου και την εκτόξευση του κόστους καυσίμων στα ύψη, αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους σε δύο γραμμές.
Τη γραμμή Πειραιάς - Ηράκλειο και τη γραμμή Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Ανκόνα. Ετσι, έπειτα από πολλά χρόνια, δύο μεγάλες εταιρείες της ελληνικής ακτοπλοΐας συστήνουν, ουσιαστικά, μία κοινοπραξία, την «ΑΝΕΚ - Superfast», ένα «σωσίβιο», με στόχο τον ορθολογισμό των αποτελεσμάτων τους και την επιβίωσή τους.
Επίτευξη των στόχων
Οι δύο εταιρείες προσδοκούν σημαντική μείωση των ζημιών από τη συνεργασία τους. Οπως εκτιμούν ακτοπλοϊκοί παράγοντες για την ΑΝΕΚ, δεν είναι παράλογη η προσδοκία να μηδενίσει σχεδόν τις ζημίες της, το 2011, και να εμφανίσει κερδοφορία, καθώς ήδη τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου της τρέχουσας χρήσης βελτιώθηκαν σημαντικά, σε σύγκριση με πέρυσι, λόγω της ναύλωσης πλοίων της στην «επιχείρηση Λιβύη». Η ΑΝΕΚ, στο πρώτο τρίμηνο του 2011, είχε, σε επίπεδο ομίλου, ζημίες μόλις 3,8 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 18,2 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2010.
Σε ό,τι αφορά την Attica Group, η συμφωνία αυτή σημαίνει και για αυτήν σημαντικό περιορισμό των ζημιών της.
Επισημαίνεται ότι, το 2010, η ΑΝΕΚ είχε ζημίες ύψους 90 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 45 εκατ. ευρώ ήταν λειτουργικές. Επίσης, η Attica Group είχε ζημιές 49,3 εκατ. ευρώ. Η συνεργασία των δύο εταιρειών εμφανίζεται πλέον ως μονόδρομος, προκειμένου να επιβιώσουν, αλλά παράλληλα να αντέξουν και τον ανταγωνισμό στις δύο γραμμές, από την τρίτη μεγάλη εταιρεία, τη Minoan Lines του Ομίλου Grimaldi, η οποία επίσης ανακοίνωσε ζημίες 36,3 εκατ. ευρώ το 2010. Από τη συμφωνία αυτή, ωφελημένη θα βγει και η Minoan Lines, καθώς μειώνεται η προσφερόμενη χωρητικότητα και στις δύο γραμμές και αυξάνεται, βέβαια, η πληρότητα όλων των πλοίων.
Επισημαίνεται ότι, στο πλαίσιο της συμφωνίας στη γραμμή Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Ανκόνα, θα είναι δρομολογημένα τα πλοία Hellenic Spirit της ΑΝΕΚ και Superfast VI και Superfast XI της Attica Group.
Στη γραμμή Πειραιάς - Ηράκλειο, θα είναι δρομολογημένα τα πλοία «Olympic Champion» της ΑΝΕΚ και «Superfast XII» της Attica Group.
Εκτός ενεργής δράσεως μένουν τα πλοία της ΑΝΕΚ «Κρήτη Ι» και «Κρήτη ΙΙ», που ήταν στις γραμμές του Ηρακλείου, καθώς και το «Βlue Horizon» της Attica Group, που ήταν δρομολογημένο στη γραμμή των Χανίων.
Στη γραμμή Πειραιάς - Ηράκλειο, τα δύο πλοία («Olympic Champion» και «Superfast XII») θα εκτελούν τέσσερα δρομολόγια την ημέρα.
«Σφήνα» ΝΕΛ
Οπως εκτιμάται, ο αριθμός των συνολικών δρομολογίων των δύο εταιρειών προς Ηράκλειο και Χανιά θα είναι φέτος μειωμένος κατά 20% περίπου σε σύγκριση με πέρυσι, όπου η Attica Group είχε δρομολογήσει και το Blue Horizon.
Τέλος, σημειώνεται ότι οι γραμμές Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Βενετία της ΑΝΕΚ και Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Μπάρι της Attica Group (Superfast Ferries) δεν εμπίπτουν στην παρούσα συνεργασία, αλλά εξακολουθούν να τελούν υπό τη διαχείριση καθεμίας από τις παραπάνω εταιρείες ξεχωριστά, όπως και μέχρι σήμερα.
Η συνεργασία ΑΝΕΚ - Attica παρακολουθείται από τον ανταγωνισμό, ο οποίος σπεύδει να αξιοποιήσει τυχόν κενά που εκτιμά ότι θα παρουσιασθούν στις γραμμές της Κρήτης. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η ΝΕΛ έχει ζητήσει ήδη τη δρομολόγηση του «Αίολος Κεντέρης» στα Χανιά, όπως επίσης ενός ακόμη πλοίου στο Ηράκλειο, καθώς και ενός πλοίου στη γραμμή Ικαρίας - Σάμου.
ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ - lkar@naftemporiki.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ελάτε στο νέο μας site www.pireaspiraeus.com